[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Oportunitati de dezvoltare online pentru micii mestesugari si producatori locali

7 februarie 2017

Prin lansarea unei platforme dedicate promovarii mestesugarilor, eMag face treaba Guvernului Romaniei, care ar fi trebuit sa-si asume acest proiect ca strategie nationala de dezvoltare pentru  a impiedica disparitia acestor mici producatori locali.

Platforma Deschide Romania a celor de la eMag, a fost lansata cu 5000 de produse grupate in aproape 100 de categorii. Pana in acest moment s-au inregistrat 32 de antreprenori insa eMag este in cautare de producatori, obiectivul declarat fiind ca platforma Deschide Romania sa genereze vanzari de peste 3 mil. euro dupa primul an.

De ce o platforma dedicata micilor antreprenori

„Ne-am dat seama ca multi vand produsele in targuri, la marginea strazii si nu au o adresabilitate nationala. Ce avem noi? O baza foarte mare de clienti si o acoperire nationala, cu un milion de vizite in fiecare zi. Am zis sa le punem impreuna. Pe langa listarea simpla, sa le marcam pentru a se vedea ca fac parte din acest program, promovarea lor, dar si invatarea micilor antreprenori, mestesugari sau ONG-uri sa vanda, sa listeze produsele, sa duca tot procesul pana la capat”, a spus Iulian Stanciu, CEO al eMAG.

Exista si cateva criterii pentru cei care vor sa se inscrie in Deschide Romania. Cifra de afaceri anuala sa fie de maximum 500.000 de lei iar productia sa fie realizata in Romania. Mai exista o limitare data de tipul de produse.
„Limitarea pe care am gandit-o este data de industria alimentara in momentul de fata, pentru ca exista restrictii privind livrarea produselor. Ne-am axat pe industria non-alimentara. Alte restrictii nu mai sunt, dar ne uitam ca produsele sa fie produse in serie, chiar daca e vorba de o serie mica. Sa nu fie produse unicat”, a spus Florin Filote, Marketplace Director eMAG.

Clientii inscrisi beneficiaza, pe langa promovare si training, de comision la jumatate, situat in jurul a 5,5%. In cazul ONG-urilor si intreprinderilor sociale, comisionul este zero. Dupa inregistrarea in program, avizul este primit in aproximativ 30 de zile, pana cand produsele sunt listate.

Primele rezultate

Vanzarile inregistrate pana la finele lunii ianuarie pe platforma Deschide Romania au depasit 600.000 de lei. Planul pana la sfarsitul anului este ca 400 de antreprenori romani sa aiba 50.000 de produse pe platforma iar vanzarile sa genereze vanzari de peste 14 milioane de lei (3 mil. euro).

„Inscrierea pe care un producator care-si doreste sa acceseze acest program este identica cu cea de la Marketplace. Intra pe marketplace.emag.ro, acceseaza sectiunea Aplica Acum si parcurge cei sase pasi simpli prin care poate deveni partener. Sunt 32 de parteneri dintr-un total de 2.500 din marketplace. Rezultatele vor fi tratate separat, pe masura ce ne vom duce activ sa cautam producatorii”, a mai spus Filote.

Iulian Stanciu a declarat ca obiectivul, in cifre, este de 14 milioane de lei (3 milioane de euro) generate in vanzari pe Deschide Romania.

Platforma marketplace va fi luata ca model de dezvoltare

De altfel, din marketplace, asta inseamna un procent mic. „Am crescut numarul partenerilor, suntem la peste 2.500. Numarul produselor a ajuns la peste 1,3 milioane. Avem peste 1,9 milioane de comenzi generate pentru partenerii nostri, o dublare fata de 2015. Am lucrat la fluxurile din spate, astfel incat sa facem procesul de integrare cat se poate de rapid”, a spus Florin Filote.

„Marketplace a ajuns la 22% din totalul vanzarilor eMAG. Avem pe de o parte doua directii pentru 2017 – cresterea vanzatorilor deja existenti. Avem un proces de extindere cu selleri noi. Am ajuns la 200 de selleri pe luna, dar vrem sa ajungem la 1.000 de selleri noi adaugati in fiecare luna. Ne vom duce foarte in profunzime, pastrand un echilibru cu calitatea serviciului oferit de selleri. Ne vom duce catre training-uri pentru ei”, a declarat Iulian Stanciu.

In urmatorii cinci ani de la lansarea „Deschide Romania”, comerciantii inscrisi in program vor cumula conform estimarilor, prin intermediul platformei eMAG Marketplace, vanzari de 100 de milioane de lei.

Sursa: wall-street.ro

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?