[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

ONRC lanseaza certificatul constatator electronic cu plata online

10 aprilie 2014

Obtinerea online a certificatelor constatatoare si a furnizarilor de informatii din registrul comertului devine functionala, incepand de astazi, 10 aprilie 2014, prin intermediului portalului Oficiului National al Registrului Comertului. Plata se realizeaza electronic, prin utilizarea unui card bancar, solicitantul obtinand o factura electronica.

„Eliberarea certificatelor constatatoare si a furnizarilor de informatii in format electronic, prin noul serviciu InfoCert, se inscrie in cadrul preocuparilor de simplificare a formalitatilor la ONRC, astfel incat sa venim in sprijinul beneficiarilor nostri cu servicii competitive. Serviciul InfoCert este o solutie pentru reducerea costurilor si a timpilor de asteptare pentru solicitanti, si, totodata, un instrument prin care dorim sa incurajam si sa facilitam utilizarea, de catre institutiile publice, a documentelor care au atasata semnatura electronica extinsa”, a declarat Silvia – Claudia MIHALCEA, Director General al ONRC.

Documentele furnizate prin serviciul online InfoCert se supun dispozitiilor Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica, cu modificarile si completarile ulterioare. Datele continute de certificatul constatator/furnizarea de informatii obtinute prin InfoCert sunt protejate, astfel incat sa asigure:
• Autenticitatea: documentul obtinut este semnat electronic și contine elemente de siguranta, precum codul de bare unic la nivel ONRC si marcajul grafic de pe fundal;
• Integritatea: informatiile continute in document nu pot fi modificate dupa ce acesta a fost emis, continutul fiind incriptat si restrictionat;
• Data sigura a emiterii: se cunoaste precis momentul in care certificatul a fost emis, prin aplicarea unei marci temporale unice;
• Verificarea: documentul poate fi verificat la o data ulterioara obtinerii acestuia, prin utilizarea codului de bare aplicat pe document.

Accesul in portal este securizat si se realizeaza pe baza de user si parola. Costurile implementarii si ale echipamentelor tehnice necesare pentru realizarea noului serviciu au totalizat suma de 179.692 Lei + TVA, fonduri asigurate din bugetul de stat.

Certificatele Constatatoare eliberate de Oficiul National al Registrului Comertului cuprind informatii privind starea la zi a unei companii, informatii esentiale de natura statutara, financiara și a domeniului de activitate. Aceste certificate sunt necesare, si, de multe ori obligatorii, in a demonstra legitimitatea companiei si in desfasurarea activitatilor autorizate. Acestea devin documente esentiale pentru companie in relatia cu institutii publice sau alte entitati (de exemplu: in cazul participarii la licitatii, solicitarii de credite bancare, sau in fata instantelor judecatoresti, etc).

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?