[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Oktal.ro – dupa 15 ani de activitate, cardul reprezinta doar 4% din plati

19 mai 2014

La inceput, companiile si tinerii, mai ales specialistii IT, erau principalii clienti iar plata prin card era inexistenta. Astazi, chiar daca de pe oktal.ro cumpara toti romanii, inclusiv cei de varsta a treia (clientii de peste 55 de ani avand o pondere de 8%), plata prin card reprezinta doar 4% in total tranzactii.

“Plata cu cardul a inceput sa creasca timid din 2005, iar in ultimii cinci ani avanseaza cu 30 – 40% pe an, ajungand, la ora actuala, sa reprezinte 4% din totalul platilor efectuate la Oktal.ro”, a declarat Dan Dumitrescu, manager general al Elka-Oktal Group, companie care detine magazinul online Oktal.ro.

Potrivit sursei citate, romanii iau decizii destul de greu, se documenteaza serios si fac intotdeauna comparatii intre produsele disponibile pe mai multe site-uri, lucru care face ca notorietatea si vechimea unui magazin sa conteze foarte mult in procesul de achizitie.

Dintre clientii persoane fizice ai magazinului online 74% sunt barbati, in timp ce restul femei. Cei mai multi clienti au varsta cuprinsa intre 25 si 34 de ani (36%), dar si intre 35 si 44 de ani (28%). Tinerii care au 18 – 24 de ani cumpara si ei de pe Oktal.ro, in procent de 17%, iar adultii care au intre 45 si 54 de ani – in procent de 9%. Deloc de neglijat este categoria 55+, care reprezinta in proportie de 8% clientela magazinului online.

In ceea ce priveste obiceiul de cumparare al acestora, 75% aleg livrarea prin curier, iar 25% ridicarea din showroom-ul de 150 mp deschis pe strada Popa Nan in iulie 2012, parte a unei investitii ce depaseste suma de 100.000 euro. Dintre clientii din Bucuresti, aproximativ jumatate aleg sa ridice produsele achizitionate din showroom.

Nu numai profilul cumparatorului s-a modificat foarte mult in acesti ani dar si structura produselor comandate online. Dupa cum arata Dan Dumitrescu, produsele achizitionate acum 15 ani din cadrul magazinului online erau calculatoarele si componentele PC, imprimantele si diversele echipamente de birou.

“La inceput, companiile erau principalii consumatori de produse IT. De abia in urma cu 10 ani au inceput sa se vanda laptopurile, telefoanele mobile si alte gadget-uri, pentru ca in ultimii cinci ani sa asistam la un avans al vanzarilor de televizoare, electrocasnice, echipamente electronice pentru casa, aparate de aer conditionat”, a explicat managerul Oktal.ro.

In prezent, romanii achizitioneaza aproape orice tip de produse IT&C, electronice si electrocasnice din magazinul online. Smartphone-urile au inregistrat, in 2013, o crestere de 400%, electrocasnicele mici (aspiratoare si diverse aparate pentru gatit, roboti de bucatarie, blendere si masini de tocat) au avut un avans de 300%, iar tabletele de 200%.

In ultimii ani, fenomenul Black Friday a castigat teren si in Romania, astfel ca vanzarile Oktal realizate cu ocazia acestei sarbatori anul trecut au ajuns la 1,5 milioane de euro.

Magazinul online a procesat 25.000 de comenzi in 2013 si a inregistrat vanzari mai mari cu 30% fata de anul anterior.

Luna aceasta, Oktal.ro implineste 15 ani de activitate pe piata si, pentru a sarbatori acest moment important din viata companiei, magazinul online a pregatit pentru clientii sai promotii aniversare ce includ reduceri de pana la 50% la sute de produse. Astfel, timp de 15 zile, in perioada 19 mai – 02 iunie 2014, mai multe categorii de produse, printre care se numara televizoarele, laptopurile, tabletele, telefoanele mobile si electrocasnicele, vor beneficia de reduceri semnificative. In plus, toti clientii care vor cumpara produse din magazinul online in perioada mentionata, vor beneficia de transport gratuit.

Lansat in anul 1999, oktal.ro este primul primul magazin online din Romania specializat pe comercializarea de produse IT&C, electronice si electrocasnice. In cei 15 ani de activitate, site-ul a comercializat peste 100.000 de laptopuri, tot atatea telefoane mobile si 50.000 de calculatoare. In prezent, peste 10.000 de clienti au cumparat de doua ori de la Oktal.ro si peste 2.000 au cumparat de mai mult de trei ori.

Oktal.ro este membru fondator al Asociatiei Romane a Magazinelor Online (ARMO), asociatie reprezentativa a magazinelor online din Romania.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?