27 ianuarie, 2012 – Desi Bucurestiul continua sa detina o pondere importanta a shopping-ului online, 15% din totalul achizitiilor online in Romania, okazii.ro observa ca tot mai multi shopperi online impatimiti provin nu doar din orasele mari, ci mai ales din orașe mici si chiar de la sate. Plata prin card este a doua optiune de plata, prima fiind plata ramburs, la primirea produsului – care la nivelul pietei este folosita in peste 80% dintre tranzactiile generate online.
Structura shopping-ului online, pe regiuni, in 2011, ne arata ca transilvanenii sunt impatimitii cumparaturilor pe Internet in Romania. Daca Bucurestiul insumeaza doar 15% din totalul tranzactiilor online din Romania, exista judete unde se constata chiar triplarea numarului de achizitii lunare pe Internet.
Anul 2011 a fost anul shopping-ului online in Romania, cumparaturile crescand cu mai mult de 130% fata de 2010. Acest procent de crestere este net depasit in judete ca Braila, Calarasi, Teleorman sau Giurgiu, chiar daca din punct de vedere al volumului de tranzactii conduc in continuare judetele din centrul Transilvaniei, Banat si Dobrogea.
„Preconizam un 2012 cel putin la fel de spectaculos ca anul care tocmai s-a incheiat. Din 3,3 milioane de romani care intra pe okazii.ro in fiecare luna, vedem creșteri semnificative ale numarului de vanzatori și cumparatori din provincie. Aceasta diversitate și localizare pe regiuni reprezinta pulsul Romaniei pe Internet”, declara Costin Cadelcu, Marketing Manager Okazii.ro. Statisticile invocate de acesta indica faptul ca, anul trecut, cresterea cea mai mare a numarului lunar de tranzactii online a avut loc in judetul Calarasi.
Bucurestiul detine o pondere importanta a shopping-ului online la nivel de regiune (peste 51% din volumul tranzactiilor in Muntenia si 15% din totalul achizitiilor online in Romania). Se observa insa o tendinta importanta, tot mai multi shopperi online impatimiti provin nu doar din orasele mari, ci mai ales din orașe mici si chiar de la sate!
Top 3 judete, dupa Bucuresti, din punct de vedere al tranzactiilor pe Internet, arata astfel: Cluj (5,02% din totalul tranzactiilor in Romania), Constanta (4,72%), Timis (4,63%). Din punct de vedere al cresterii numarului mediu de tranzactii lunare fata de anul precedent, top 3 este complet diferit, fiind format din judete mici: Calarasi (279%), Braila (234%) si Teleorman (183%).
Daca banatenii prefera sa cumpere online computere, electronice si telefoane, la fel ca si bucurestenii, nu acelasi lucru se constata in cazul clujenilor, acolo unde cartile sunt pe primul loc, sau al dobrogenilor, care prefera hainele, incaltamintea si accesoriile cumparate online.
Lansat oficial pe 15 aprilie 2000, Okazii.ro este cel mai mare site de comert online din Romania, conectand milioane de cumparatori si vanzatori in fiecare zi. Cu 1,4 milioane de produse listate in toate categoriile si peste 3,3 milioane de vizitatori lunar, Okazii.ro este un barometru al tendintelor de cumparare online.
In ultimii ani, mai ales dupa 2008, modelul de business al Okazii.ro s-a schimbat foarte mult, iar in prezent pe site se regasesc atat produse noi cat si second-hand. In acest moment pe Okazii.ro sunt la vanzare peste 1.400.000 de produse, dintre care in jur de 700.000 sunt produse noi, ponderea produselor noi se ridica la 50% din totalul produselor de pe Okazii.ro. Mai mult, pentru 50% din produsele noi, vanzatorii de pe Okazii.ro ofera atat factura cat si garantie.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: