Este intrebarea pe care si-o pun cei de la Saptamana Financiara, intrebare care pleaca de la faptul ca pierderile eMag sunt considerabile si in crestere: 16 mil. euro in 2014 si 20 mil. euro in 2015. Managementul companiei spune ca aceste costuri, generate de extinderea business-ului la nivel regional, vor fi recuperate in cinci ani cand eMag va ajunge la o cifra de afaceri de peste 2 mld. euro si o marja de profit de 3%. Si daca nu, se intreaba sfin.ro
„Uitandu-ma in cifrele companiei observ ca grupul Naspers a adus in capitalurile proprii 50 de milioane de euro care se regaseau in firma anul trecut… anul asta mai avea 22 de milioane de euro echivalent in ron… si desigur in casa si banci avea aproximativ 45 de milioane de euro, dar din incasarile de la clienti, in timp ce ecuatia e simpla – inventarul existent plus casa si banci minus datorii rezulta o suma negativa… deci daca se platesc TOATE datoriile curente – fara a pune la socoteala datoriile pe taxe si salarii- Emag ar fi deja in pierdere….cash flow-ul se mentine pozitiv pe seama tocarii inconstiente a celor 30 de milioane deja pierduti de actionari prin rezultatul negativ obtinut doi ani la rand ca si pe seama banilor acumulati prin metoda creditului furnizor si a incasarii imediate de la clienti… Daca aplici insa metoda discount cash flow de evaluare a companiei observi imediat discrepantele si realizezi ca valoarea Emag incepe sa fie fortata.”, potrivit articolului.
Iulian Stanciu (foto), CEO-ul eMag, declara ca numerarul generat de companie si cresterea cifrei de afaceri sunt componente urmarite de investitori pentru ca acestea atrag dupa ele o evaluare pozitiva a companiei si o valoare de piata foarte mare. Pierderea actuala nu reflecta valoarea companiei. Valoarea companiei e mult peste nivelul de pierdere. Iar prin cresterile viitoare vom genera profituri uriase si vom acoperi regional tot potentialul urias de business pe care eMAG il are in acest moment.
Autorul anonim al articolului crede ca „umflarea cu pompa a cifrei de afaceri a eMAG are ca scop tocmai recuperarea pierderilor prin vanzare” insa este sceptic in reusita unui astfel de scenariu.
„Exitul poate fi o solutie si sunt sigur ca asta e planul lui Naspers – sa-si creeze reputatie buna prin investitia uriasa in marketing si sa fie prezent la nivel de structura ocupand tot teritoriul european major pentru a vinde unui Alibaba sau Amazon la un moment dat… Si nu cred ca e ceva rusinos in asta…ba dimpotriva…e un pariu, dar unul foarte riscant.
„Sunt multe firme care merg pe negativ, nu doar in online. Exista insa cateva particularitati al online-ului in Romania: este pe crestere (1) si cifrele sunt pe bune (2). Adica, cu greu poti face evaziune intr-o firma online si sa poti declara pierdere doar ca sa nu platesti impozite si cu privire la (1), fiind un domeniu pe crestere, sunt create conditiile unei exuberante incuantificabile care poate fi folosita ca leverage la obtinerea de creditare incrementala, direct proportionala cu cresterea volumului vanzarilor.”, scrie chiazna.ro
Sursa: sfin.ro
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: