Romania este cea mai mare tara din sud-estul Europei in privinta audientei online, numarul utilizatorilor de internet fiind de 8,8 mil. in decembrie 2013, potrivit raportului „Online Lanscape in South-East Europe” realizat de cei de la Gemius.
Suntem insa departe in privinta gradului de penetrare al internetului in randul populatiei cu varsta cuprinsa intre 18 si 69 de ani. In vreme ce la noi doar jumatate dintre cei care fac parte din aceasta categorie de varsta sunt cuprinsi in „internet population”, in Estonia procentul ajunge la 85% iar in Republica Ceha este foarte aproape de 100%.
Traficul de pe terminale mobile este in crestere accelerata pe piata romaneasca. Astfel, daca in ianuarie 2013 doar 3% din traficul de pe Internet se facea prin intermediul telefoanelor mobile si tabletelor, in martie 2014 acest procent a urcat la 7%.
Cele mai accesate site-uri de „publishing” sunt in ordine Google, Facebook, Yahoo si YouTube, urmate de realitatea.net, stirileprotv.ro, wowbiz.ro, rol.ro, romaniatv.ro si protv.ro. In topul celor celor mai accesate 10 site-uri „non-publishing” conduce detasat 365.com – site de pariuri online, cu o audienta de 3,6 mil. de utilizatori (41%). De asemenea, foarte imbucurator pentru dezvoltarea comertului electronic autohton este si faptul ca eMAG a reusit sa intre in top clasandu-se pe locul 6 cu o audienta de peste 2,3 mil. utilizatori (26%). Practic, unul din patru utilizatori de Internet intra pe eMAG.
Foarte interesant este si faptul ca desi populatia din mediul rural este in cvasimajoritatea ei nebancarizata, singurele institutii care asigura servicii financiar-bancare in satele si comunele Romaniei fiind doar CEC Bank si Posta, 33% dintre persoanele care traiesc in mediul rural acceseaza internetul. Cu alte cuvinte, exista un mare potential pentru servicii prestate in regim de „banca la distanta”.
Profilul internautului roman
Pentru mai multe detalii accesati Gemius Report_Online landscape
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: