Update – Am primit la redactie pozitia oficiala a Revolut legata de incident. V-o prezentam in continuare:„Am fost informați de faptul că un grup restrâns de utilizatori Revolut din întreaga lume, care au alimentat conturile lor Revolut pe data de 3 iunie folosind un card bancar Mastercard, au întâmpinat probleme: suma pe care au alimentat-o a fost dublată. Revolut nu a retras în nici un moment această sumă și am fost în permanent contact cu partenerii noștri și cu procesatorul de plăți pentru soluționarea rapidă a acestei probleme.Am primit confirmarea că toate sumele dublate au fost returnate, iar timpul în care acestea vor ajunge înapoi în conturile bancare ale utilizatorilor Revolut depinde de la bancă la bancă, în funcție de timpul de procesare. Majoritatea situațiilor au fost deja rezolvate.”
***
Revolut, start-up-ul fintech din Marea Britanie care a intrat în 2018 şi pe piaţa locală, a dublat tranzacţiile prin care clienţii săi, inclusiv din România, şi-au încărcat conturile de pe carduri de la alte bănci în data de 3 iunie, aceştia trezindu-se că suma de bani a fost luată din nou în data de 6 iunie fără ca aceasta să apară în contul Revolut, conform datelor ZF.
Contactate de clienţi, băncile din România au transmis că vina pentru taxarea neautorizată a conturilor de carduri aparţine Revolut şi că problema este cunoscută şi urmează să fie rezolvată după ce Revolut va “transmite” înapoi suma de bani.
Revolut nu şi-a informat clienţii despre existenţa problemei ci oferă detalii punctual celor care au detectat dublarea tranzacţiilor (vezi imaginea alaturata).
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: