[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

O nouă bancă anunță ca oferă Plăți Instant clienților proprii. Transfond spune ca serviciul se va generaliza în piața românească „într-un orizont de timp destul de apropiat”.

9 august 2021

Începând de astăzi, 9 august 2021, grupul băncilor care furnizează Plăți Instant adaugă un nou membru, Vista Bank. În acest moment, alte patru banci ofera acest serviciu clientilor proprii: Banca Transilvania, CEC Bank, Libra Internet Bank si Banca Comercială Română.

Serviciul Plăți Instant asigură transferul banilor în mai puțin de 10 secunde între bănci, conform regulilor înscrise în schema de plată care guvernează acest instrument de plată. În practică, încă de la lansare, durata reală a transferului între două bănci participante se încadrează în circa 4 secunde.


O astfel de plată poate fi efectuată oricând (24/7/365), iar valoarea ei individuală se încadrează sub 50 mii lei. Plățile Instant sunt puse la dispoziția utilizatorilor finali de servicii financiare, fie aceștia consumatori, fie business-uri, precum și  băncilor și altor furnizori de servicii de plăți care doresc să activeze în piața locală, permițând concretizarea uneia dintre cele mai importante cerințe ale open-banking-ului, respectiv transferul de fonduri în timp real între clienți.

”Plățile Instant vor deveni noul standard de plată în viitorul apropiat, schimbând perspectiva plăților, întrucât clienții pot efectua tranzacții în timp real și în afara orelor de program, în orice zi a anului,” a declarat Georgios Athanasopoulos, Director General VISTA BANK.

”Este o certitudine că, atât la nivel european cât și pe plan internațional, plățile instant vor reprezenta standardul de efectuare a tranzacțiilor electronice și suntem convinși că acesta se va generaliza și în piața românească într-un orizont de timp pe care îl considerăm destul de apropiat. Odată relansate procesele economice generale, suntem încrezători că băncile vor reîncepe să înregistreze vitezele așteptate de dezvoltare a serviciilor lor și vor face demersurile necesare pentru aderarea la serviciul Plăți Instant, având în vedere, că, din practicile existente, oferirea acestui serviciu poate îmbunătăți procentul de retenție a clienților și poate atrage și clienți noi.”- a declarat  Sabin Carantină, Director General TRANSFOND.

Din punct de vedere al volumelor de plăți, serviciul Plăți Instant înregistrează în primele 7 luni din acest an cu 55% mai multe tranzacții decât în tot anul 2020, iar „tendința este una de permanentă de creștere, de la o lună la alta,” spune Transfond.

„Cu fiecare instituție financiară înrolată, efectul de rețea amplifică adresabilitatea serviciului, oferind clienților finali o experiență completă de plată, care va fi disponibilă în final oricărui deținător de cont bancar sau de plată,” potrivit comunicatului.

Cu o retea de 31 de sucursale, VISTA BANK este prezentă pe piața bancară din România începând cu anul 1998, fiind cunoscută anterior sub numele de Marfin Bank.

______________

Pentru a plăti instant, utilizatorului final de servicii de plăți nu îi este necesară nici achiziția sau instalarea unei aplicații dedicate serviciului și nici înregistrarea într-o interfață distinctă pentru plățile instant.

Singura condiție care trebuie îndeplinită pentru a beneficia de plățile instant este ca serviciul să fie oferit de către banca sau furnizorul nebancar de plăți al celui care inițiază plata și de către banca sau furnizorul nebancar de plăți al beneficiarului plății, în special prin platformele de tip mobile banking și de internet banking (deși există deja și oferte de astfel de servicii disponibile chiar la ghișeele fizice ale băncilor, dacă un client doritor nu este ”conectat” sau ”conectabil”).

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?