[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Numarul operatiunilor prin internet banking s-a dublat in 2014 la Libra Internet Bank

25 februarie 2015

Clientii Libra Internet Bank au efectuat, pe parcursul anului 2014, 1,1 milioane de operatiuni online prin intermediul serviciului Internet Banking, operatiunile din mediul online crescand anul trecut cu aproximativ 97% fata de 2013. Aceasta dublare „confirma faptul ca o mare parte dintre clientii bancii prefera sa opereze din ce in ce mai mult online”, potrivit comunicatului de presa. „Clientii din categoria Persoane Juridice pastreaza in continuare cea mai mare pondere in operatiunile din mediul online.”

Inca din 2013, aproximativ 72% dintre tranzacţiile disponibile pe ambele canale (offline, respectiv online) au fost realizate prin Internet Banking. Potrivit Raportului Anual al bancii, in anul 2013, „in medie, un client persoana juridica a realizat lunar 155 de tranzacţii, iar un client persoana fizica 25 de tranzactii prin serviciul de Internet Banking”.

„Ne bucura sa observam ca functionalitatile pe care le punem la dispozitia serviciului de Internet Banking se reflecta in decizia clientilor de a opera in mediul online. Credem ca imbunatatirea serviciului Internet Banking cu 29 de functionalitati, in 2014, a contribuit la dublarea operatiunilor online”, a declarat Emil Bituleanu (foto), presedintele Libra Internet Bank.

Serviciile de Internet Banking si Mobile Banking sunt oferite clientilor in mod gratuit, fara taxe de activare sau de administrare. Banca incurajeaza clientii sa tranzactioneze prin mediul online si acorda discount de o treime la comisioanele operationale online fata de cele de la ghiseul bancii. Libra Internet Bank a lansat de curand produsul Contul Online, primul, dar mai ales singurul cont online din Romania 100% gratuit.

In ciuda acestor produse si servicii care incurajeaza banking-ul de la distanta – obiectiv asumat chiar prin denumirea institutiei – Libra Internet Bank este printre putinele banci, daca nu singura, care continua sa-si dezvolte, chiar agresiv, reteaua de sucursale. In ultimul sau Raport anual publicat pe site, banca preciza urmatoarele: „in anul 2013, am deschis 6 sucursale si urmeaza sa deschidem inca 4 in 2014. Ne dorim sa mentinem un ritm de 4-5 sucursale noi pe an”. Ultima a fost deschisa chiar in luna ianuarie a.c., pe Bd. Magheru, in Bucuresti. In prezent, Libra Internet Bank are un numar de 40 de sucursale atat in Bucuresti (impreuna cu judetul Ilfov detine jumatate din retea), cat si in principalele orase din tara „si planuieste noi lansari de sucursale pana la sfarsitul anului”, potrivit bancii.

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?