[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Vanzari record de Ziua Celibatarilor in China: 710 mil. de plati electronice in valoare de 13 miliarde de euro in 24 de ore

12 noiembrie 2015

Cel mai mare retailer online din China, Alibaba, a anuntat joi ca a inregistrat vanzari totale in valoare de 91,22 miliarde de yuani (13,31 miliarde de euro), pe parcursul celor 24 de ore ale Zilei Celibatarilor, in crestere cu 60% fata de editia precedenta, transmite AFP. Cele 13,31 miliarde de euro reprezinta echivalentul PIB-ului Islandei sau Senegalului. 68% din valoarea totala a comenzilor a fost generata de terminale mobile.

„Aceasta zi demonstreaza puterea consumului intern in China si cererea puternica a consumatorilor chinezi pentru produse straine”, a declarat directorul general de la Alibaba, Daniel Zhang.

Alibaba domina piata de ecommerce din China cu platforma Taobao, care controleaza 90% din piata chineza a tranzactiilor intre persoane particulare, si site-ul Tmall, care controleaza 50% din vanzarile online intre companii si persoane particulare.
Numarul consumatorilor care au facut cumparaturi prin intermediul smartphone-urilor sau tabletelor pe Tmall si Taobao a atins 95 de milioane (adica dublu fata de populatia Spaniei), a precizat grupul chinez, adaugand ca sistemul de plati electronice ‘Alipay’ a operat 710 milioane de tranzactii in timpul Zilei Celibatarilor.

In pofida acestor cifre impresionante, Alibaba este afectat de ingrijorarile cu privire la evolutia economiei chineze, actiunile sale inregistrand miercuri o scadere de 1,94%, pana la 79,85 de dolari la Bursa de la New York, unde titlurile Alibaba sunt cotate incepand din 2014. In trimestrul al treilea al acestui an, economia chineza a inregistrat o crestere de 6,9%, cea mai slaba performanta de la debutul crizei financiare mondial in 2009.

China sarbatoreste in fiecare an, la 11 noiembrie, Ziua Celibatarilor, care a devenit si cea mai importanta zi de cumparaturi online.

Legatura dintre oamenii singuri si aceasta zi, 11.11, este data de cifra „1”, care face trimitere la singuratate, iar sarbatoarea este o replica la Valentine’s Day.

Data de 11 noiembrie a fost transformata in 2009 de Alibaba, cel mai mare site national de cumparaturi online, intr-o zi de oferte si vanzari care la aceasta a saptea editie incearca sa internationalizeze evenimentul. Cel putin aceasta este intentia fondatorului sau, Jack Ma, in prezent cel mai bogat om din China. Singles Day 2015 a depasit recordul de vanzari de anul trecut, cand s-a atins 9,3 miliarde de dolari, inca dupa primele 14 ore.

Sursa: Agerpres

Noutăți
Stay updated to the impact of emerging technologies in fintech & banking.
Banking 4.0 newsletter - subscribe
Cifra/Declaratia zilei

Dariusz Mazurkiewicz – CEO at BLIK Polish Payment Standard

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

To be honest I think that Sinaia, your conference, is much better then Davos.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?