[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Noi functionalitati la ING Bank, introduse treptat, pana la finele anului: retrageri contactless cu cardul, plati instant, verificarea numelui beneficiarului plăţii si serviciul „cereri de plata”

16 august 2022

ING anunta ca in următoarele luni va implementa o serie de noi funcţionalităţi „menite să-ţi facă plăţile mai facile şi viaţa un pic mai uşoară”: retrageri contactless de la ATM, autorizarea prin amprentă digitală sau recunoaştere facială, plăţi instant, afişarea numelui beneficiarului plăţii şi serviciul „Cereri de plată“.

Plati instant si autorizare operatiuni prin biometrie

Astfel, incepând cu luna noiembrie 2022, poţi utiliza amprenta digitală sau recunoaşterea facială atât la autentificare, cât şi la semnarea şi autorizarea anumitor operaţiuni în Home’Bank. Poţi activa autentificarea şi autorizarea cu amprenta digitală sau recunoaşterea facială din meniul Securitate şi login.

Din luna decembrie 2022, plăţile interbancare în lei făcute din Home’Bank, inclusiv plăţile efectuate utilizând Alias Pay, vor ajunge la destinatari în doar câteva secunde, indiferent că este noapte sau zi, weekend ori sărbătoare legală. La fel şi în cazul unei încasări.

Plăţile se efectuează instant atunci când transferul este efectuat către conturi deschise la prestatori de servicii de plată de pe teritoriul României, care sunt participanţi la sistemul de plăţi instant, pentru plăţi cu valoare mai mică de 50.000 lei, respectiv 3.000 lei în cazul Alias Pay.

Plăţile instant nu te vor costa suplimentar. Comisionul pentru o plată instant este acelaşi ca şi cel pentru o plată interbancară în lei. Lista actualizată a participanţilor la sistemul de plăţi instant poate fi accesată aici.

Serviciul „Cereri de plată“
Începând cu această toamnă, dacă ai plătit nota la restaurant, strângi bani pentru un cadou în gaşcă sau te afli în orice altă situaţie în care plăteşti pentru un grup şi ai de primit bani, poţi trimite direct din Home’Bank pentru mobil o cerere de plată către prietenii tăi care au cont la ING din meniul Plăţi > Alte plăţi > Cereri de plată.

Fiecare dintre prietenii pe care îi menţionezi în cerere va primi o notificare în Home’Bank pentru mobil privind suma pe care ţi-o datorează şi motivul cererii. După aceasta, va avea 30 de zile să facă transferul. Când destinatarul cererii acceptă şi efectuează plata, ea se face instant către contul tău de RON care a fost selectat când ai iniţiat cererea.

Dacă tu eşti cel care primeşte cererea, e şi mai simplu: verifici că ştii cine şi pentru ce ţi-a trimis cererea şi poţi alege să faci plata înainte să expire cele 30 de zile. Nu uita că pentru plată se aplică aceeaşi limită ca la Plata către prieten: 3000 lei/plată/persoană.

Retrageri contactless de la ATM cu cardul
Din octombrie 2022 vei putea retrage bani contactless, prin simpla apropiere a cardului fizic sau a telefonului de exemplu (prin funcţia NFC), de la un bancomat ING/ al altei bănci care are această funcţionalitate. Retragerile contactless sunt disponibile pentru cardurile fizice, cardurile ING Pay, cât şi pentru cardurile fizice şi cele virtuale înrolate într-un portofel digital (Apple Pay sau Google Pay).

De la ATM-urile ING vei putea retrage contactless doar RON utilizând un card ataşat unui cont curent în lei. Pentru autorizare ai nevoie de PIN-ul cardului, inclusiv când utilizezi un card virtual sau fizic înrolat într-un portofel digital. Trebuie să-ţi setezi un PIN pentru cardul virtual direct în Home’Bank, la secţiunea Cardurile ING/ Cardurile mele, meniul Schimbă PIN. Tot aici poţi modifica şi un PIN deja stabilit.

Verificarea numelui beneficiarului plăţii
Până acum, ING arăta numele/denumirea parţială a beneficiarului atunci când clientii transferau bani în Home’Bank către un alt cont ING. Începând cu luna septembrie 2022, acest lucru va fi posibil, prin intermediul SANB (Serviciul Afişare Nume Beneficiar), şi atunci când beneficiarul are cont deschis la un alt prestator de servicii de plată din România, participant la SANB.

Afişarea în Home’Bank a acestor date te ajută să identifici eventualele tentative de fraude bancare sau discrepanţele între informaţiile pe care le deţii despre titularul contului beneficiar şi cele puse la dispoziţie de bancă. În cazul în care constaţi discrepanţe, poţi decide să nu autorizezi plata. Numele tău va fi şi el vizibil în mod similar când un plătitor va iniţia un transfer către contul tău ING, dacă prestatorul lui de servicii de plată este participant SANB.

SANB este gestionat în parteneriat cu Transfond SA (Casa de compensare a plăţilor interbancare), ING fiind printre primele bănci care oferă acest serviciu.

Pentru a putea face acest lucru, datele tale cu caracter personal (prenumele complet, iniţiala numelui şi codul IBAN) sunt transferate către Transfond, stocate de acesta şi actualizate periodic, până la încetarea relaţiei de afaceri cu ING şi vor putea fi interogate de către ceilalţi participanţi la SANB în contextul descris mai sus.

Prelucrarea datelor tale are în vedere îndeplinirea interesului legitim al ING şi Transfond, ca Operatori asociaţi, de prevenire a fraudelor şi plăţilor nedatorate.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?