[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

NOCASH si IPSOS testeaza, in premiera, conceptul de „open banking” la romani

27 noiembrie 2017

In cursul lunii noiembrie, compania de cercetare de piata IPSOS a realizat la comanda NOCASH un studiu care a analizat disponibilitatea romanilor de a face banking si cu o alta institutie decat banca proprie.

Una dintre inrebari se prezinta dupa cum urmeaza:


Ati fi de acord ca o institutie de plata terta sa aiba acces la datele dvs financiare pentru a va oferi:

  1. informatii suplimentare consolidate cu privire la mai multe conturi bancare detinute de dvs
  2. un serviciu de initiere de plati, prin care sa initiati o plata din contul dumneavoastra bancar direct in contul unui beneficiar (de exemplu un magazine online, un furnizor de bunuri sau servicii, etc.) fara a mai fi necesara utilizarea unui card bancar

Variante de raspuns:

  1. da, daca ar fi autorizata de Banca Nationala a Romaniei
  2. da, daca ar fi supravegheata de Autoritatea pentru Protectia Consumatorului
  3. da, daca banca mea imi confirma ca institutia de plata terta este licentiata in acest sens
  4. in ce alte conditii ati fi de acord (va rugam precizati)
  5. nu stiu daca as accepta
  6. nu, sub nicio forma nu as fi de acord

Asadar, vor dori, sau nu, romanii sa-si dea datele financiare personale catre terti? In ce conditii si cui? Este PSD2 doar o furtuna intr-un pahar cu apa din perspectiva consumatorului?

Context

Din 13 ianuarie 2018 va intra in vigoarea noua Directiva Europeana a Serviciilor de Plata (PSD2). Aceasta va permite ca intre client si banca sa se interpuna o terta parte, institutie de plata. Efectul dorit este imbunatatirea experientei de banking printr-un plus de calitate si securitate ale serviciilor, in conditii mai reduse de cost.

Aceasta institutie de plata terta, care poate fi Apple, Amazon, eMag, Facebook, Google, Orange, Samsung, RCS&RDS, Enel, etc., sau chiar banca actuala a clientului, va putea sa ofere doua noi tipuri de servicii de plata:
(i) servicii de informare cu privire la conturi si (ii) servicii de initiere a unei plati.

(i) Serviciul de informare cu privire la conturi presupune un serviciu online care furnizeaza informatii consolidate cu privire la unul sau mai multe conturi bancare detinute de utilizator la o banca sau la mai multe banci. De asemenea vor putea fi furnizate informatii suplimentare ca de exemplu modul in care clientul isi gestioneaza finantele, categorii de cheltuieli, etc.
(ii) Serviciul de initiere a platii inseamna un serviciu de initiere a unui ordin de plata la cererea utilizatorului direct din contul bancar detinut de acesta la o banca, catre un beneficiar al platii (de exemplu un magazin online) (fara a mai fi necesara utilizarea unui card bancar).

Cu o singura conditie: clientul bancii sa-si dea acceptul ca o institutie de plata terta, licentiata, sa aiba acces la datele lui financiare personale, respectand in mod obligatoriu standardele tehnice de securitate elaborate de Autoritatea Ba

Despre Ipsos

IPSOS, este o companie ce se plaseaza pe a doua pozitie in topul global al celor mai inovatoare companii din domeniul cercetarii de marketing, conform studiului GRIT (Greenbook Research Industry Trends).

Cercetarea se va realiza pe un esantion de 1000 respondenti, reprezentativ pe Romania pentru populatia generala (persoane fizice). Concluziile studiului vor fi prezentate in cadrul conferintei internationale „PSD2. New Business Models”, ce se va desfasura in zilele de 28 si 29 noiembrie la Institutul Bancar Roman din Bucuresti. Rezerva-ti locul aici.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?