NOCASH impreuna cu IPSOS va testa conceptul de „open banking” la romani – rezultatele vor fi prezentate in cadrul conferintei dedicate PSD2

16 octombrie 2017

Firma de consultanta pe segmentul platilor electronice NOCASH Capital Consult si IPSOS, companie ce se plaseaza pe a doua pozitie in topul global al celor mai inovatoare companii din domeniul cercetarii de marketing, conform studiului GRIT (Greenbook Research Industry Trends), au ajuns la un acord pentru realizarea unui studiu privind conceptul de „open banking”.

Cercetarea se va realiza pe un esantion de 1000 respondenti, reprezentativ pe Romania pentru populatia generala (persoane fizice). Concluziile studiului vor fi prezentate in cadrul conferintei internationale „PSD2. New Business Models”, ce se va desfasura in zilele de 28 si 29 noiembrie la Institutul Bancar Roman din Bucuresti. Rezerva-ti locul aici.

Context

Din 13 ianuarie 2018 va intra in vigoarea noua Directiva Europeana a Serviciilor de Plata (PSD2). Aceasta va permite ca intre client si banca sa se interpuna o terta parte, institutie de plata. Efectul dorit este imbunatatirea experientei de banking printr-un plus de calitate si securitate ale serviciilor, in conditii mai reduse de cost.

Aceasta institutie de plata terta, care poate fi Apple, Amazon, eMag, Facebook, Google, Orange, Samsung, RCS&RDS, Enel, etc., sau chiar banca actuala a clientului, va putea sa ofere doua noi tipuri de servicii de plata:
(i) servicii de informare cu privire la conturi si (ii) servicii de initiere a unei plati.

(i) Serviciul de informare cu privire la conturi presupune un serviciu online care furnizeaza informatii consolidate cu privire la unul sau mai multe conturi bancare detinute de utilizator la o banca sau la mai multe banci. De asemenea vor putea fi furnizate informatii suplimentare ca de exemplu modul in care clientul isi gestioneaza finantele, categorii de cheltuieli, etc.
(ii) Serviciul de initiere a platii inseamna un serviciu de initiere a unui ordin de plata la cererea utilizatorului direct din contul bancar detinut de acesta la o banca, catre un beneficiar al platii (de exemplu un magazin online) (fara a mai fi necesara utilizarea unui card bancar).

Cu o singura conditie: clientul bancii sa-si dea acceptul ca o institutie de plata terta, licentiata, sa aiba acces la datele lui financiare personale, respectand in mod obligatoriu standardele tehnice de securitate elaborate de Autoritatea Bancara Europeana.

Asadar, vor dori, sau nu, romanii sa-si dea datele financiare personale catre terti? In ce conditii si cui? Este PSD2 doar o furtuna intr-un pahar cu apa din perspectiva consumatorului?

Guillame Ipsos foto micRezultatele vor fi prezentate de catre Guillame Guerrin (foto), in cadrul conferintei internationale „PSD2. New business Models”, dedicate celei de-a doua Directive a Serviciilor de Plata, ce se va desfasura in zilele de 28 si 29 noiembrie, la Institutul Bancar Roman.

Cu o experiență de peste 10 ani în sprijinirea comercianților să interpreteze date (din panelurile de retail, panelul de consumatori, panouri de acces, pasive și geo-locație) in informatii despre consumatori, Guillaume a supervizat mai multe proiecte internaționale de cercetare de piață din domeniul financiar. Proiectele au fost făcute pentru banci (din Germania, Austria și Rusia), companii de servicii financiare legate de carduri si companii de asigurări (din Franta și Elvetia).

Înainte de a se alătura Ipsos, Guillaume a deținut mai multe poziții de management în cadrul diviziei de retail tracking la GFK, urmând să devină liderul departamentului de „Digital & Innovation” în Europa Centrală și de Est. In prezent, Guillame ocupa pozitia de Head of Online & Mobile Research, Europe – CIS – Africa IPSOS.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Gabriela Nistor – director general adjunct BT

Tendinţele pe care le-am remarcat înainte de începerea pandemiei s-au accelerat pe perioada stării de urgenţă. Am văzut acest lucru ca o oportunitate, un tipping point pentru bancă. Post-pandemie nu avem cum sa ne întoarcem la comportamentul financiar pe care îl aveam până în februarie a.c. Relaţia românilor cu online-ul s-a schimbat. In plus, cardul fizic se va dematerializa. Vom asista la o scădere a cererii pentru cardurile fizice, respectiv la o creştere a preferinţei pentru componenta digitală a acestora.”

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale in 2020?