Netopia a procesat, în medie, 4 milioane de tranzacții lunar, o creștere de 30% în 2023 față de 2022, prin toate metodele de plată online, potrivit comunicatului. Din acest volum, jumatate reprezinta tranzactiile de plata online cu cardul. Cum valoarea medie a unei tranzacții online cu cardul în 2023 a fost de 62 EUR, în creștere cu 15% față de anul precedent, rezulta ca valoarea tranzactiilor de plati online cu cardul procesate de Netopia a fost de aproximativ 1,49 mld. euro in 2023.
Luna noiembrie a fost cea mai productivă lună ținând cont de valoarea totală procesată, înregistrând o creștere de 15% față de aceeași perioadă din 2022. In acest context, Grupul NETOPIA raporteaza creșterea cifrei de afaceri la nivel de grup cu 14% față de anul precedent.
Anul 2023 a fost marcat și de lansarea cardului Mastercard NETOPIA Business, un produs dedicat exclusiv partenerilor NETOPIA. Acest card a fost dezvoltat în jurul nevoii utilizatorilor de a-și optimiza costurile de procesare online. Totodată, compania a implementat noi sisteme tehnice pentru eficientizarea suportului acordat partenerilor și a încheiat parteneriate strategice care au contribuit la dezvoltarea de noi soluții de plată online, precum Buy Now Pay Later (BNPL).
„Pentru majoritatea industriilor, 2022 a fost un an de revenire după pandemie, în timp ce 2023 a devenit un an reprezentativ pentru perioada ce urmează. Industriile care vând online au început să devină din ce în ce mai diversificate. Ne bucurăm să vedem că există creștere și pe zona de evenimente, divertisment (teatru & concerte) și sport, dar și în industrii precum turism și agricultura.” Horia Grozea, CCO la NETOPIA.
Din punct de vedere demografic, avem o creștere de 4.1% în 2023 a femeilor care au făcut făcut cumpărături online. Astfel, 56.5% dintre cumpărătorii anului 2023 la nivelul platformei NETOPIA au fost femei și doar 43.5% bărbați, în scădere față de 47.6% în 2022.
Tehnologia joacă un rol important în comenzile online procesate prin NETOPIA. Smartphone-ul rămâne dispozitivul preferat de români pentru a face cumpărături online, cu o creștere de 8% în 2023. Astfel, în 2023, topul device-urilor preferate de români sunt: smartphone – 80%, desktop – 19.4% și tablete – 0.5% (de asemenea, și 862 de comenzi finalizate folosind smart tv-ul, care reprezintă 0.006%).
Vârsta persoanelor care au făcut cumpărături online se menține la fel ca anul trecut, cu foarte mici schimbări procentuale pe categoria de vârstă: 35-44 ani (26.42%), 25-34 ani (22.76%), 45-54 ani (19.5%), 18-24 ani (14.77%), 55-64 ani (9.04%) și 65+ ani (7.51%).
In cele mai recente rapoarte Statista si Mckinsey, preluate de PayU, estimarea pietei de ecommerce pentru Romania, in anul 2023, este de 9,8 mld, euro. Numai ca in aceasta valoare intra atat platile online cu cardul cat si platile „cash on delivery” sau alte modalitati de plata (sms, BNPL, transfer bancar, etc). Neoficial, Romania are o rata in jurul a 35% a platilor online cu cardul in total volume comert electronic, incluzand aici atat achizitia de bunuri cat si plata de servicii. Raportat la cele 9,8 mld. euro, rezulta ca platile online cu cardul a comenzilor online (e-commerce pur sange) reprezinta cel mult 3,5 mld. euro. La aceste calcule, pe acest segment de comert electronic, rezulta ca ponderea Netopia este in jurul a 40%.
__________
Fondată în 2003, NETOPIA este un grup de companii românești ce oferă servicii precum NETOPIA Payments, mobilPay Wallet, web2sms și Kartela.
Platforma WEB2SMS, unul din primele servicii de pe piața locală de mesagerie SMS de tip informațional și marketing. web2sms a înregistrat o creștere de 5% a volumului de SMS-uri trimise, față de anul precedent. Serviciile Orange și Vodafone România pentru SMS marketing targetat au fost mult mai solicitate în 2023, față de 2022, înregistrând o creștere de peste 150%. Aceste rezultate indică o creștere a gradului de interes pentru campaniile de marketing prin SMS în mediul de business românesc.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: