[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Netopia a procesat 4,7 mil. de tranzactii de plati in sem.I: 55% pe card si 45% prin sms

11 august 2017

Peste jumatate dintre tranzactii au fost generate de numai doua orase: Bucuresti si Cluj.

Netopia mobilPay, procesator de plăți electronice, a intermediat pe parcursul primelor șase luni din acest an peste 4,7 milioane de tranzacții online și mobile, în creștere cu 56%, comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent. Valoarea totală a tranzacțiilor digitale intermediate de companie în prima jumătate a anului s-a ridicat la circa 140 de milioane de euro, cu 60% mai mare față de primul semestru din 2016.

„Din totalul plăților digitale intermediate de Netopia în primele 6 luni, aproximativ 2,6 milioane au fost tranzacții online cu cardul, reprezentând o creștere de 53%, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Media unei plăți online în primul semestru a fost de circa 50 de euro.”, potrivit comunicatului de presa.

O evoluție pozitivă se observă și în cazul plăților efectuate prin sms. Astfel, în aceeași perioadă, românii au realizat 2,1 milioane de plăți prin sms, în creștere cu 40% față de același interval din 2016. În medie, utilizatorii au plătit prin sms 2,4 euro.

„Românii descoperă, de la an la an, beneficiile plăților digitale, fapt dovedit prin rezultatele pe care le-am înregistrat în decursul primei jumătăți de an. Acest lucru ne încurajează în demersul nostru de a le pune la dispoziție metode de plată inovative și eficiente”, a declarat Antonio Eram, CEO și Fondator al Netopia mobilPay.

Potrivit datelor companiei, circa 35% din românii care plătesc electronic o fac de pe dispozitive mobile smart, majoritatea de pe smartphone-uri, doar una din zece tranzacții mobile fiind realizată de pe tabletă.

În ceea ce privește topul tranzacțiilor intermediate de Netopia în primul semestru, „dacă anii trecuți era dominat de pachete și servicii turistice, anul acesta tot mai mulți români au optat să își achite online taxele și impozitele, semn că digitalizarea a început să prindă teren”, potrivit Netopia, care mai precizeaza ca sumele achitate în această direcție au depășit și ordinul zecilor de mii de euro pe tranzacție.

Conform datelor companiei, 52% din totalul plăților digitale procesate de companie în primul semestru din 2017 au fost făcute de persoane cu vârste cuprinse între 25 și 44 de ani, în timp ce tinerii de 18 – 24 de ani au reprezentat 13% din total. Plățile au fost făcute preponderent de bărbați, în timp ce femeile au avut o pondere de 40%.

Bucureștenii au generat circa 40% dintre tranzacțiile intermediate între ianuarie-iunie, menținându-se pe primul loc în topul românilor care au plătit cel mai mult online cu cardul. La fel ca și până acum, poziția a doua din clasament o ocupă Cluj-Napoca, cu 12% din plățile digitale din întreaga țară. Podiumul este completat de Brașov, cu aproximativ 5% din tranzacții, Sibiu (4%), Mureș, Ploiești și Oradea, fiecare cu 3%, urmate de Constanța, care a generat sub 3% din totalul plăților digitale din S1. Ieșenii au făcut cele mai puține tranzacții digitale comparativ cu locuitorii celorlalte mari orașe, cu o pondere de sub 2%.

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?