Desi Danemarca este printre tarile cu cea mai mare penetrare a platilor electronice, Romania – care este printre statele cu cea mai mica adoptie – are totusi o performanta comparabila pe zona platilor prin card: utilizatorii din ambele tari sunt aproximativ la fel de nemultumiti de experienta pe care o au atunci cand cumpara online. Mai mult, rezultatele unui studiu efectuat in randul tinerilor de Gfk la comanda Oficiului pentru Proprietate Intelectuala al Uniunii Europene, releva faptul ca utilizatorii din aceste doua tari sunt printre cei mai nemultumiti de experienta de cumparare online.
Asa cum era de asteptat, motivele de insatisfactie sunt diferite de la tara la tara. Sunt cateva motive principale pentru care clientii, chestionati de Gfk, nu au fost multumiti pe deplin atunci cand au cumparat online:
. jumatate (51%) a comandat un produs care a ajuns mult mai tarziu decat era indicat;
• aproape jumatate (49%) se asteptau la o calitate mai buna a produsului;
. un sfert (25%) a primit un produs pe care nu l-au comandat;
. un sfert (25%) nu au putut returna produsul
• un sfert (25%) au comandat un produs pe care nu l-au mai primit
• un sfert (25%) a avut produsul oprit la vama, l-au primit avariat si nu l-au putut repara in termenul de garantie (23%)
• aproape unul din cinci tineri europeni (18%) a primit un produs care nu era original sau nu a primit bani pentru returnarea produsului (17%).
In cazul Romaniei, cele mai mari probleme sunt la faptul ca produsul livrat nu a fost cel comandat si, in plus, nici nu s-a putut returna produsul. In ambele cazuri incidenta a fost de 33% – cea mai mare din UE.
O alta concluzie a studiului este ca, la nivelul UE, 12% dintre tineri cumpara intentionat produse online contrafacute – motivul principal fiind acela ca sunt mai ieftine. In cazul Romaniei, procentul urca la 15%. Pentru a convinge utilizatorii sa nu mai cumpere produse contrafacute, campania de comunicare trebuie sa foloseasca diferite argumente, functie de profilul cumparatorului.
Studiul a identificat patru grupuri distincte, Romania incadrandu-se, de departe, in cadrul tarilor catalogate drept inflexibile.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: