În prezent, emiterea biletelor în tren se face prin completarea manuală de către personalul feroviar a unor formulare tipizate. CFR Călători intenţionează să achiziţioneze dispozitive e-ticketing pentru personalul de tren. Aceste dispozitive vor permite efectuarea mai multor operaţii (scanare şi validare automată a biletelor etc.) printre care şi emiterea electronică a biletelor.
„Prin acest proiect se va urmări şi asigurarea posibilităţii de plată cu card bancar a biletelor emise în tren.”, aprecizat CFR Calatori pentru NOCASH.
Dar de ce nu si printr-o aplicatie de wallet? Astfel, ne-am amintit de comunicatul Netopia din august 2015, dupa ce Garanti castiga licitatia de procesare a tranzactiilor de e-commerce la CFR Calatori, in care se preciza ca a fost introdusa posibilitatea de plata cu mobilul, prin coduri QR, a biletelor de calatorie.
In comunicat se preciza ca avantajul platii cu telefonul mobil este ca nu mai trebuie sa introduci datele cardului la efectuarea fiecarei plati online, acestea fiind stocate in aplicatia tip portofel electronic a celor de la Netopia, denumita mobilPay Wallet.
Tot ce trebuie sa faci pentru a plati un bilet de tren cu telefonul mobil este sa scanezi codul QR care apare pe pagina CFR Calatori, dupa ce ai ales biletul de care ai nevoie, si sa confirmi plata cu un cod de securitate format din 6 cifre, se preciza in comunicat.
Prin urmare, am fost interesati sa aflam ce grad de utilizare a fost dupa un an de la introducerea acestei noi modalitati de plata. Raspunsul Directiei de Comunicare si Relatii Publice a venit foarte sec: „La CFR Călători nu a fost implementat şi nici nu se utilizază modalitatea de plată cu mobilul prin scanarea unui cod QR.”
Ne-am dorit sa aflam si alte date privind ponderea vanzarilor online in total incasari si ce pozitie ocupa canalul online in clasamentul principalelor canale de vanzare bilete dupa ordinea importantei (volumul de vanzari).
CFR Calatori considera insa ca „datele solicitate nu constituie informaţii cu caracter public” si nu a furnizat nicio cifra.
„CFR Călători își desfășoară activitatea într-un mediu concurențial, pe o piață în care activează și alți operatori de transport feroviar de călători. În aceste condiții datele solicitate ţin de politica comercială internă a companiei şi oferirea de detalii ar putea aduce prejudicii economice CFR Călători.”
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: