Naspers isi vinde afacerile online din Cehia pentru a se concentra pe eMag

26 octombrie 2015

Grupul sud-african de media Naspers, proprietarul eMag, a anuntat luni vanzarea participatiilor detinute la doua companii cu afaceri online din Cehia pentru 201 milioane de dolari, din cauza esecului fuziunii cu grupul de distributie eMag din Romania.

Naspers a precizat ca vanzarea actiunilor la retailerul online Netretail si la platforma de comparare a preturilor Heureka face parte din planul sau de a-si optimiza structura de grup. Dupa ce diferite strategii au impiedicat Naspers sa puna la punct o fuziune intre Netretail si eMag, ambele cumparate in 2012, compania sud-africana a decis sa se concentreze pe eMag drept platforma preferata in regiunea Europei Centrale si de Est, se precizeaza in comunicatul de presa.

„Celelalte afaceri din regiune ale Naspers nu sunt afectate de aceasta vanzare”, a precizat compania sud-afriana in comunicat.
Vineri, Naspers a anuntat ca si-a majorat participatia in grupul rus de e-commerce Avito pana la 67,9%, de la 17,4%, in schimbul sumei de 1,2 miliarde de dolari, potrivit Agerpres.

eMAG este cel mai mare magazin online din regiune si unul dintre creatorii pietei de comert online din Romania. in 2014, eMAG a inregistrat 130 de milioane de vizite, in crestere cu 31% fata de anul precedent. Pentru anul in curs, retailerul estimeaza 178 de milioane de vizite.

Fondata in 2000, ca un magazin online de vanzare electrocasnice, Netretail s-a extins ulterior pe o serie de verticale incluzand printre altele non-food, maternitate, pet food si fashion. In 2015, compania a inregistrat venituri de aproximativ 400 mil. euro si peste 10 mil. de clienti in Republica Ceha, Polonia, Ungaria si Slovenia, fiind considerata de catre Naspers unul dintre cei mai importanti retaileri online din centrul si estul Europei.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Gabriela Nistor – director general adjunct BT

Tendinţele pe care le-am remarcat înainte de începerea pandemiei s-au accelerat pe perioada stării de urgenţă. Am văzut acest lucru ca o oportunitate, un tipping point pentru bancă. Post-pandemie nu avem cum sa ne întoarcem la comportamentul financiar pe care îl aveam până în februarie a.c. Relaţia românilor cu online-ul s-a schimbat. In plus, cardul fizic se va dematerializa. Vom asista la o scădere a cererii pentru cardurile fizice, respectiv la o creştere a preferinţei pentru componenta digitală a acestora.”

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale in 2020?