[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

MxHost: 70% dintre magazinele online nu sunt pregătite pentru a face față creșterilor de trafic de Black Friday

10 noiembrie 2021

Perioadele de Black Friday dublează traficul înregistrat de majoritatea magazinelor online. În unele cazuri, traficul poate fi și de 10 ori mai mare, potrivit unei analize a MxHost, una dintre cele mai mari companii de hosting din România.

„Problemele apar, în general, atunci când magazinele online fac schimbări în planul de găzduire web chiar în ziua de Black Friday, din cauza unor probleme de funcționare întâmpinate atunci, ca timpi măriți de încărcare a site-ului, căderi sporadice ale magazinului online, căderi masive etc. Chiar și atunci, în ziua de Black Friday, se pot opera schimbări, însă acestea pot necesita câteva ore de mentenanță, fapt care va genera pierderi în vânzări. Din această cauză, sfătuim toate magazinele online ce doresc să pregătească reduceri de Black Friday să facă aceste pregătiri de dinainte, astfel încât mentenanța să poată avea loc într-un moment cu trafic redus sau inexistent”, spune Adrian Chiruță, fondator MxHost, menționând că „doar aproximativ 30% dintre clienți ne solicită cu câteva săptămâni înainte să operăm schimbările necesare pentru ca magazinul lor online să facă față cu brio perioadei de Black Friday. Iar acest procent se extinde la nivelul întregii piețe”.

Cum trebuie pregătită infrastructura pentru a face față traficului mare de Black Friday

Pentru magazinele online ce doresc să desfășoare campanii de Black Friday, specialiștii nu recomandă găzduirea de tip shared – acest tip de găzduire are o limită care, odată atinsă, poate face website-ul inaccesibil. Resursele de pe acest tip de găzduire sunt în general, limitate, iar scalabilitatea este redusă în cazul găzduirii shared, necesitând mai mult timp pentru a migra site-ul web pe o soluție scalabilă.

Magazinele online ar trebui să ia în calcul utilizarea de soluții scalabile, precum VPS (Servere private virtuale) sau servere dedicate, pentru a asigura un upgrade cât mai rapid.

Utilizarea serverelor private virtuale (VPS) este o soluție potrivită pentru magazinele online mici și medii care înregistrează un trafic mult mai mare în perioada de Black Friday. Serverele de acest tip pot reprezenta cea mai bună soluție, atât din perspectiva costurilor, cât și din perspectiva scalabilității.

În cazul magazinelor online de mari dimensiuni, care necesită mai multe resurse, specialiștii  MxHost recomandă propriul server dedicat. Această soluție este recomandată magazinelor online importante, care vor să fie pregătite pentru orice nivel de trafic. Atunci când accesează o astfel de soluție, au o siguranță aparte: orice probleme ar apărea din perspectiva resurselor, shop-urile online le vor putea depăși cu ușurință.

Cât privește investiția din partea comercianților online, aceasta este foarte mică și se recuperează rapid. În medie, o astfel de investiție se ridică la aproximativ 100 de euro, pentru luna noiembrie, atunci când vorbim de servere VPS, și poate ajunge până la 300 de euro, în cazul serverelor dedicate. Mai mult, spun specialiștii MxHost, pregătirea magazinului online pentru perioada de Black Friday trebuie să fie văzută ca orice altă investiție și inclusă încă de la început în bugetul de pregătire a evenimentului de Black Friday.

____________

MxHost este una dintre cele mai mari companii de hosting din România, parte a Grupului H88 Web Hosting. MxHost are o vechime de peste 17 ani pe piață și oferă servicii premium de găzduire web și servicii conexe. În prezent, compania are peste 25.000 de clienți, și administrează și găzduiesc peste 50.000 de domenii web în 2 centre de date (Cluj-Napoca și București).

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?