[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Moment istoric al pietei de comert electronic din Romania – Naspers a cumparat 70% din eMag.ro

31 iulie 2012

31 iulie, 2012 – Gigantul media sud-african Naspers, cu o cifra de afaceri anuala de peste 5 miliarde dolari, a cumparat pentru suma de circa 100 milioane euro pachetul de actiuni majoritar la cel mai mare magazin online romanesc, anunta Money Magazine. eMag a confirmat, printr-un comunicat de presa, tranzactia cu grupul Naspers, fara a da detalii legate de valoarea tranzactiei, si a anuntat că inca din acest an compania isi va extinde operatiunile in regiune, incepand cu Bulgaria.

„Grupul Naspers, unul dintre cei mai mari jucători globali din online investeşte in eMag, cea mai mare companie din Romania si Europa de Est pe piata de comert online. Astfel, Naspers va detine 70% din actiunile companiei eMag, Iulian Stanciu 21,6% iar Radu Apostolescu va pastra 8,4% din actiuni. Intrarea grupului Naspers in acţionariat a fost determinata de poziţia eMag in retail-ul regional, intentia grupului fiind capitalizarea know how-ul companiei locale pentru expansiunea grupului in regiune. Iulian Stanciu va asigura managementul companiei in calitate de Director General al eMag, in vreme ce Radu Apostolescu va ocupa pozitia de Director de Dezvoltare”, potrivit comunicatului companiei.

„eMag se va extinde pe principalele pieţe din Estul Europei. Un prim pas va fi facut anul acesta prin intrarea in Bulgaria, urmand ca in scurt timp sa se demareze noi operatiuni pe alte piete mari din regiune”.

Naspers este interesat de construirea unui parteneriat pe termen lung cu eMag si actuala sa echipa de management, potrivit comunicatului. Radu Apostolescu, Iulian Stanciu si Sebastian Ghita (foto) negociaza de sase luni afacerea incheiata la finele saptamanii trecute.

„Suntem incantati sa demaram lucrul alaturi de echipa de la eMag. Prin rezultatele si realizările pe care le-au avut pana in prezent, eMag s-a dovedit a fi un adevarat lider in inovatie si implementare de comert online. Suntem nerabdatori sa lucram impreuna in anii ce vor urma pentru dezvoltarea si extinderea operatiunilor pe piata de online din regiune”, a declarat Cristina Berta, Head of M&A Naspers Europe.

„Pentru mine poate cea mai importanta componenta a tranzactiei este recunoasterea valorii companiei si a rezultatelor echipei pe care am construit-o in toti acesti ani. Am demonstrat ca in Romania antreprenoriatul functioneaza, ca poti dezvolta o afacere solida, suficient de puternica pentru a determina un gigant global in domeniul IT sa te transforme in varful de lance pentru dezvoltarea grupului in regiune. Este de fapt un pas important pentru industria locala si un semnal ca jucatorii romani pot fi atragatori pentru marii investitori internationali”, a declarat Iulian Stanciu, Director General eMag.

„Acum 11 ani plecam la drum pe o piata inexistenta si adaptam un model de comert ce parea rupt din filme pentru Romania. Fara planuri clare ai fara sa stim unde vom ajunge. Dupa toti acesti ani, unul dintre gigantii online mondiali vine in Romania si vrea sa continue si sa replice in regiune toate planurile noastre. Mai are cineva indoieli ca visul american se poate trai la noi acasa?” a declarat Radu Apostolescu, co-fondator eMag si Director de Dezvoltare.

Tranzactia va deveni efectiva dupa primirea acordului de la Consiliul Concurentei.

In Romania,  Naspers a intrat in 2010,  achizitionand  de la omul de afaceri Radu Georgescu compania ePayment – integrator de comert electronic si platforma de tranzacitonare plati online – rebranduita ulterior in PayU Romania. De asemenea,  Naspers mai este prezent prin intermediul uneia din companiile sale, Allegro, care detine mai multe site-uri de anunturi, precum autovit.ro, mercador.ro, compari.ro sau trendzone.ro.

Naspers Ltd este un grup international care ofera servicii in industriile online, media si de telecomunicatii in intreaga lume. In Africa de Sud, Naspers desfasoara activitati in special in industriile TV si media tiparita. In Europa Centrala si de Est, Asia si America de Sud, activitatile grupului vizeaza in special operatiuni de comert electronic si furnizare de servicii online.

Grupul Naspers este unul dintre cei mai mari jucători online din Asia, America de Sud, Africa, Rusia si Europa Centrala. Compania inregistreaza o cifra de afaceri de 5,3 miliarde de dolari, in anul financiar incheiat in martie a.c., si are o valoare de piata de 21,6 mld. dolari, potrivit datelor de la Bursa de Valori din Johannesburg.

In China si Rusia grupul Naspers detine unele dintre cele mai accesate platforme online: Tencent (cu peste 800 de milioane de utilizatori inregistrati) si Mail.ru (care atrage peste 70% din traficul de internet din Rusia).

Naspers a fost fondata in 1915 in Cape Town, ca un publisher de ziare si reviste.

eMag, o companie care a avut anul trecut un profit net de 1,2 mil. euro la afaceri de 145 mil. euro – conform datelor de la Ministerul de Finante, este cel mai mare jucator din retailul online IT&C. Cel mai apropiat rival, grupul de companii detinut de Marius Ghenea, a avut anul trecut un rulaj de peste 40 de milioane de euro. eMag a anuntat anul trecut ca are in plan sa ajuna in cinci ani la afaceri de 1 mld. euro.

Update

Naspers a ajuns la o detinere de 70% la eMag cumparand titluri de la toti actionarii. Noua structura a actionariatului eMag este: Naspers – 70%, Iulian Stanciu – 21,6% si Radu Apostolescu – 8,4%.

Pentru eMag avocatii care au coordonat tranzactia au fost de la White & Case, condusi de Lucian Bondoc, partener executiv, iar din partea Naspers avocatii au fost DLA Piper, condusi de Marian Dinu. Din partea eMag la tranzactie au mai lucrat Bogdan Ionut Vlad (diferit de fondatorul eMag care a facut un exit anul trecut) si Fabiola Colomei (legal manager), a precizat pentru ZF Iulian Stanciu.

Grupul nu va face schimbari in managementul companiei, astfel ca Iulian Stanciu va ramane director general, iar Radu Apostolescu – director de dezvoltare.

Negocierile cu Naspers au inceput in urma cu aproximativ o jumatate de an in urma si au fost exclusive, a precizat pentru ZF Iulian Stanciu. „Discutiile au fost demarate cu mai bine de 6 luni in urma. In aceasta perioada Naspers a fost singura companie cu care s-a negociat, avand in vedere ca este cel mai mare partener strategic cu care am fi putut semna o asemenea tranzactie.”

Atat Radu Apostolescu, cat si Iulian Stanciu au declarat ca tranzactia este o „victorie” a „antreprenoriatului” si a faptului ca „prin mun­ca cinstita se poate construi de la o idee la o afacere foarte mare si puternica”.

„Vineri (ziua semnarii contractului – n. red.) a fost o zi istorica pentru eMag si pentru piata de online si retail din Romania”, a spus Stanciu intr-un mesaj transmis catre parteneri.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?