Ministerul Finantelor Publice a republicat proiectul de Ordin pentru modificarea si completarea reglementarilor necesare emiterii voucherelor de vacanta si a tichetelor de masa

7 august 2015

„Urmare a propunerilor si observatiilor primite in cadrul procesului in cadrul procesului de consultare publica, Ministerul Finantelor Publice a republicat proiectul de Ordin pentru modificarea si completarea Ordinului ministrului economiei si finantelor nr.2007/2008 privind aprobarea componentei Comisiei pentru autorizarea operatorilor economici din domenii cu reglementari specifice si a Regulamentului de organizare si functionare a acesteia, precum si a Normelor de organizare, functionare si control vamal al activitatii de comercializare a marfurilor in regim duty-free si/sau duty-free diplomatic si a Criteriilor referitoare la autorizarea functionarii unitatilor emitente de tichete.”, potrivit comunicatului de presa.

Prima varianta a proiectului de Ordin mentionat a fost supusa consultarii publice in data de 31 iulie 2015.

Totodata, vor fi reglementate si conditiile de autorizare pentru emiterea tichetelor si a voucherelor pe suport electronic.

Principalele reglementari cuprinse in proiectul de Ordin:

. Abrogarea prevederilor referitoare la obligatia operatorului economic de a depune certificatul de atestare fiscala in cazul in care solicita autorizatie de functionare pentru activitatea de emitere de tichete de masa, tichete-cadou, tichete de cresa, si respectiv vouchere de vacanta;

. Abrogarea prevederilor referitoare la obligatia unitatilor care solicita autorizatie de functionare de a prezenta un angajament distict din care sa rezulte ca vor respecta toate prevederile dispozitiilor legale in vigoare referitoare la tichetele-cadou si la tichetele de cresa, tichetele de masa, respectiv voucherele de vacanta;

. Eliminarea obligatiei privind inscrierea elementelor de individualizare si personalizare, precum si inscrierea valorii nominale pe tichetele-cadou si pe tichetele de cresa, tichetele de masa, respectiv voucherele de vacanta, numai pe teritoriul României, cu scopul crearii unui cadru legislativ flexibil care sa permita unitatilor emitente achizitionarea acestui serviciu in conditiile cele mai bune de calitate si pret, inclusiv de la operatori economici din afara României;

. Marirea perioadei de valabilitatea a autorizatiilor de functionare la doi ani comparativ cu doar un an in prezent;

. Stabilirea masurilor de securitate pe care trebuie sa le indeplineasca entitatile care solicita autorizatie de functionare ca unitati emitente de tichete de masa sau vouchere de vacanta pe suport electronic;

. Completarea situatiilor in care se considera ca o unitate emitenta nu are obligatii fiscale restante, respectiv atunci când suma solicitata la rambursare sau restituire este mai mare sau egala cu suma obligatiilor de plata;

. Introducerea unei prevederi care permite ca in caz de control, unitatile emitente sa dovedeasca existenta contractelor incheiate cu unitatile de alimentatie publica sau cu unitatile afiliate prin prezentarea unei copii a contractului, fie in format fizic, fie in format electronic.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Gabriela Nistor – director general adjunct BT

Tendinţele pe care le-am remarcat înainte de începerea pandemiei s-au accelerat pe perioada stării de urgenţă. Am văzut acest lucru ca o oportunitate, un tipping point pentru bancă. Post-pandemie nu avem cum sa ne întoarcem la comportamentul financiar pe care îl aveam până în februarie a.c. Relaţia românilor cu online-ul s-a schimbat. In plus, cardul fizic se va dematerializa. Vom asista la o scădere a cererii pentru cardurile fizice, respectiv la o creştere a preferinţei pentru componenta digitală a acestora.”

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale in 2020?