[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Mii de clienti isi fac un istoric de creditare prin Provident, dupa care sunt preluati de banci prin refinantari

3 noiembrie 2022

86% dintre romanii care au apelat la finantare institutionalizata simt că le-a fost refuzat pe nedrept un credit cel puțin o dată în viață, inclusiv din cauza statutului lor social, potrivit unei cercetari de piata intitulata iInvizibilii, realizata de catre Provident Financial Romania.

„Credem cu tărie că situația socială nu ar trebui să împiedice oamenii să acceseze o formă legală de finanțare. O bună parte dintre clienții noștri iau pentru prima dată un credit chiar de la noi, iar acest lucru îi ajută ulterior să ia împrumuturi și din altă parte: mai bine de 30% dintre clienții noi de anul trecut nu aveau niciun istoric de creditare și, în fiecare an, mii de clienți ies din portofoliul nostru prin refinanțări la alte instituții financiare. Acesta este rolul pe care vrem să îl jucăm în industria financiară din România și simțim că avem atât responsabilitatea, cât și capacitatea de a contribui la creșterea conștientizării problemelor cu care se confruntă grupurile vulnerabile și invizibile din societatea românească, inclusiv din perspectiva accesului la produse și servicii financiare.a declarat Florin Bâlcan, Director General Provident Financial România.

Declaratia a fost facuta cu ocazia lansarii rezultatelor studiului Invizibilii – o cercetare în premieră despre grupurile vulnerabile din România. Cele șase grupuri invizibile analizate au fost: fermierii de subzistență, micii antreprenori, familiile monoparentale, muncitorii la negru, șomerii cu vârsta între 55 și 64 de ani și pensionarii în risc de sărăcie și excluziune socială.

Potrivit datelor obținute din cercetare, milioane de români fac parte din cel puțin unul dintre aceste grupuri și includerea lor în economia formală ar putea angrena contribuții cumulate la bugetul național de aproximativ 4 miliarde de lei lunar.

Studiul a fost realizat în perioada aprilie – septembrie 2022 printr-o metodologie riguroasă, care a presupus trei etape: etapa de desk research, pentru configurarea grupurilor țintă, prin aplicarea unui chestionar online pe 800 de respondenți prin care au fost evaluate gradul de influență față de puterea politică și gradul de favorabilitate de care se bucură în fața societății; cercetarea calitativă – 24 de interviuri în profunzime cu persoane din fiecare grup țintă și ONG-uri implicate în acțiuni dedicate grupurilor țină; cercetarea cantitativă a presupus 1.000 de interviuri față în față, eșantion reprezentantiv la nivel național.

___________

Provident Financial România face parte din grupul britanic International Personal Finance (IPF), cel mai mare furnizor de credite la domiciliu din lume. Grupul are 1,7 milioane de clienți în 7 țări din Europa, precum şi în Mexic și Australia. IPF este unul dintre cei mai mari angajatori britanici din Europa Centrală și de Sud-Est și companie internaţională listată la Bursa din Londra. Din 2006, Provident a investit în România peste 376 de milioane de euro și a contribuit la bugetul de stat cu taxe în valoare de peste 114 milioane de euro. Provident dezvoltă și susține diverse proiecte de responsabilitate socială – programe de educație financiară, dezvoltarea tinerelor talente, sprijinirea grupurilor defavorizate – în care a investit până acum peste 1,2 milioane de euro.

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?