Competitia in domeniul financiar bancar nu mai este intre cine are mai multe servicii sau cine lanseaza o premiera pe piata, ci intre cei care ofera servicii relevante, simplu de utilizat si sigure, a declarat pentru wall-street.ro Michal Szczurek, CEO ING Bank Romania.
In acest context, managerul a facut o analiza comparativa ING Pay vs. Google Pay. Ce poate o banca sa faca mai bine decat gigantii Tech?
Intrebat despre inrolarea cardurilor ING in Google Pay (cand serviciul va fi lansat in Romania), CEO-ul bancii a raspuns simplu si transant ca, experienta pe care o oferi clientului este cea care face diferenta, dar daca clientii vor fi interesati, nu ii vor opri sa utilizeze Google Pay. El a dat exemplul platilor cu cardul de credit si esalonarea in rate. Telefonul mobil iti ofera experienta de a alege imediat in cate rate vrei sa iti esalonezi cumparaturile de pe cardul de credit. Este o experienta care nu poate fi replicata prin plastic, sustine Michal.
Nu stiu daca Google este in masura in Romania sa faca platile mobile mai repede, mai bine si mai relevante pentru clienti decat noi, dar sunt sigur ca vor fi clienti care vor folosi Google Pay si nu ii vom impiedica sa o faca – Michal Szczurek
Insa, cand a venit vorba despre amenintarea pe care gigantii Tech precum Google sau Apple o reprezinta la adresa bancilor, seful ING Bank Romania crede ca, spre deosebire de Google, bancile vor avea mai multe date cu privire la comportamentul clientilor si vor putea oferi, in consecinta, o experienta mai relevanta si simplificata clientului.
“Sigur, Google are un analytics mai bun, dar noi avem date in plus pe care le integram in servicii financiare intr-un mod relevant pentru clienti. In plus, vom avea mai multe beneficii cand vine vorba de plati, pentru ca va fi mai usor sa primesti cash-back pe ING Bazar, spre exemplu. Provocarea este sa faci acest tip de plata (cea cu telefonul mobil) diferita de plastic, pentru ca daca folosesti plata cu telefonul la fel ca plata cu cardul nu oferi nimic mai bun si depinzi de baterie”, detaliaza seful ING Bank.
Google nu poate sa faca inca acest lucru pentru ca nu vede balanta contului, nu vede comportamentul banilor si nu are un card de credit emis. Asta esta un avantaj in fata Google si pana cand Google se va folosi de PSD2 pentru a avea acces la aceste date, noi vom profita de oportunitati – Michal Szczurek
Revenind la competitia cu Google, el crede ca gigantul american va sti in urma datelor obtinute prin Google Pay cand sa iti livreze reclame cu pantofi, pentru ca vor targeta mai bine persoanele care cumpara des pantofi, urmarind mult mai exact unde sunt cheltuiti banii cu adevarat si nu doar ceea ce cauta clientii.
“Pentru banci este putin diferit si, prin analiza datelor legate de plati, ar putea sa ofere solutii mult mai convenabile clientilor, stiind mereu cati bani mai au in conturi. Le putem propune esalonarea in rate daca pantofii cumparati lasa conturile aproape goale sau, daca vedem ca este o problema constanta, le putem propune un overdraft pana la urmatorul salariu”, explica CEO-ul ING Bank.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: