MFP a aprobat criteriile de autorizare care permit desfasurarea activitatii de emitere pe carduri a tichetelor de masa si voucherelor de vacanta

17 august 2015

Ordinul pentru modificarea si completarea Ordinului ministrului economiei si finanțelor nr.2007/2008, publicat luni, 17 august 2015, in Monitorul Oficial, stabileste criteriile referitoare la autorizarea de catre MFP a unitatilor emitente de tichete de masa si vouchere de vacanta pe suport electronic. Ordinul reprezinta ultimul pas legislativ necesar pentru a fi posibila emiterea efectiva a tichetelor de masa si a voucherelor de vacanta pe carduri.

Reprezentantii Visa Europe apreciaza ca emiterea tichetelor de masa si a voucherelor de vacanta pe suport electronic va aduce avantaje imediate pentru angajatori, prin optimizarea costurilor si a proceselor cu achizitionarea, transferul si distributia acestor beneficii. Astfel, „se reduce considerabil volumul de munca alocat si sunt eliminate costurile generate de tiparirea pe suport de hartie”. Astfel, angajatorii vor beneficia de economii iar beneficiarii nu vor suporta costurile de emitere sau alte costuri legate de utilizarea tichetelor electronice sub forma de card.


Printre avantajele trecute în comunicatul Visa, se mai atara ca „angajatii vor avea la dispozitie un instrument de plata sigur si eficient, pe care il vor putea utiliza intr-o retea mai extinsa de comercianti intrucat numarul de unitati de alimentatie publica si de operatori de turism care accepta in prezent plata cu cardul este mai mare decat al celor unde se pot utiliza aceste beneficii pe suport de hartie”.

Din punct de vedere tehnic, tichetele pe suport electronic emise de banci vor respecta toate standardele de securitate specifice cardurilor bancare, iar, in cazul pierderii sau deteriorarii, angajatul isi poate recupera banii din cont, intrucat acestea pot fi reemise, spre deosebire de suportul de hartie.

In cazul comerciantilor care vor incheia contracte de acceptare a platilor cu tichete de masa si de vacanta electronice, acestia vor elimina treptat procesul de numarare si scanare a bonurilor sau voucherelor, vor incasa mai rapid platile si isi vor scadea costurile administrative intrucat vor elimina operatiunile de depozitare si transport specifice suportului pe hartie.

In final, Visa Europe saluta aprobarea Ordinului Ministerului Finantelor Publice care permite tuturor operatorilor economici din Romania, inclusiv institutiilor de credit, sa inceapa procesul de autorizare pentru emiterea de tichete de masa si vouchere de vacanta si pe carduri.

„Salutam aprobarea acestui ordin al MFP care, practic, da posibilitatea tuturor operatorilor economici interesati sa inceapa procesul de autorizare pentru emiterea de tichete de masa si de vacanta pe carduri. Inca de la inceput, am fost promotori activi pentru transferul acestor beneficii pe suport electronic si ne bucuram ca prevederile au fost extinse si pentru voucherele de vacanta. Acest lucru va stimula competitia pe piata prin intrarea unor noi emitenti, inclusiv a bancilor, ceea ce va aduce beneficii multiple pentru angajati, angajatori si comercianti”, a declarat Catalin Cretu, director regional pentru Romania, Croatia si Slovenia, Visa Europe.

Asteptarile sunt ca, la nivelul macroeconomic, digitalizarea pietei tichetelor de masa si a voucherelor de vacanta sa sustina eforturile autoritatilor cu privire la combaterea economiei subterane prin incurajarea obiceiului de plata cu cardul si printr-un control mai bun asupra utilizarii acestor fonduri pentru destinatia prevazuta.

Din perspectiva microeconomica, bancile se asteapta sa „muste” din aceasta piata a tichetelor de masa si a voucherelor de vacanta evaluata la peste 2 mld. euro anual. Va fi interesant de urmarit ce cota de piata vor putea obtine bancile avand in vedere experienta in acest domeniu a emitentilor de tichete pe suport hartie si a faptului ca produsele pe card ale acestora sunt deja gata, ele asteptand de cateva luni acest ordin al MFP pentru a fi lansate oficial. Cu alte cuvinte, au furat startul.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Gabriela Nistor – director general adjunct BT

Tendinţele pe care le-am remarcat înainte de începerea pandemiei s-au accelerat pe perioada stării de urgenţă. Am văzut acest lucru ca o oportunitate, un tipping point pentru bancă. Post-pandemie nu avem cum sa ne întoarcem la comportamentul financiar pe care îl aveam până în februarie a.c. Relaţia românilor cu online-ul s-a schimbat. In plus, cardul fizic se va dematerializa. Vom asista la o scădere a cererii pentru cardurile fizice, respectiv la o creştere a preferinţei pentru componenta digitală a acestora.”

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale in 2020?