[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Pana la implementarea unui sistem propriu de acces, Metrorex sisteaza deocamdata achizitionarea biletului de calatorie prin SMS

5 iulie 2014

Din 2.07.2014 Metrorex a decis unilateral sistarea platii biletelor prin SMS, fapt ce a pus mii de bucuresteni care aveau deja bilete active achizitionate prin SMS sa nu le mai poata utiliza. In data de 5 iulie, compania a revenit insa asupra deciziei anuntand ca a repus in functiune serviciile de validare in toate statiile astfel ca cei care au achizitionat SMS-uri pentru accesul in metrou pot sa le foloseasca pana la jumatatea lunii august.

“Metrorex anunta ca deocamdata nu mai pot fi achizitionate noi cartele prin sistemul SMS. Metrorex si Telcor au avut o conventie de colaborare privind un experiment tehnic pentru accesul in metrou, utilizand tehnologia data over voice. Acesta conventie a expirat la 30 iunie 2014 lucru care era cunoscut si de catre firma Telcor. “, potrivit comunicatului de presa al Metrorex.

In comunicatul Metrorex nu se precizeaza motivul pentru care nu s-a mai dorit prelungirea contractului sau daca va continua acest „experiment tehnic” cu alt partener. Intrebat de catre wall-street.ro de ce au decis sa suspende activitatea, reprezentantul Telcor a aratat ca Metrorex intentioneaza ca de anul viitor sa isi implementeze un sistem propriu de taxare prin SMS, investitie care ar urma sa fie derulata prin fonduri UE.

“Metrorex intentioneaza sa isi realizeze un astfel de sistem in regie proprie de anul viitor. Chiar si asa pentru institutia publica nu exista niciun cost suplimentar, intreaga aparatura si cheltuiala fiind sustinuta de catre noi. Din pacate nu exista o alta solutie, decizia Metrorex urmand sa distruga o piata, cea a platii prin SMS la intrarea la metrou”, a declarat Serban Tigau, directorul general al Telcor Communications.

Vorbind despre discutiile purtate cu Metrorex pentru a nu pune calatorii in imposibilitatea de a-si mai utiliza creditul disponibil, reprezentantul Telcor a precizat pentru hotnews.ro care au fost propunerile facute.

„Am avut o intalnire cu reprezentantii Metrorex pe 1.07.2014. Le-am propus atunci sa oprim achizitia de noi bilete, dar sa lasam aparatele pana la 31.07.2014 astfel incat cei care aveau bilete deja achizitionate sa le poata utiliza. Au fost de acord in prima faza, in 2.07.2014 ora 0.00 am implementat in aplicatie si mesajele sms in care informam clientii ca pot utiliza biletele pana la 31.07.2014.

Pe 2.07.2014 la ora 11.00 am fost insa informati ca doamna directoare economica a Metrorex Ileana Manea a decis sa suspende imediat serviciul, fara sa ia in considerare urmarile acestei decizii. Am atras atentia ca va trebui sa isi asume aceasta decizie unilaterala si va trebui sa restituie banii catre persoanele respective.”, a declarat pentru HotNews.ro Serban Tigau, directorul general al Telcor Communications.

In cursul zilei de vineri, 4 iulie, si AOMR (Asociatie care reprezinta Orange, Vodafone si Cosmote) a solicitat conducerii Metrorex restabilirea serviciului dupa ce a atentionat ca sunt mii de clienti care au cumparat bilete prin SMS si nu le pot folosi.

Urmare a acestei presiuni, Metrorex a revenit asupra deciziei anuntand in 5 iulie ca a repus in functiune serviciile de validare in toate statiile astfel ca “cei care au achizitionat SMS-uri pentru accesul in metrou pot sa le foloseasca pana la jumatatea lunii august”.

Plata calatoriei cu metroul prin transmiterea unui SMS, din retelele Orange si Vodafone, a fost implementata din aprilie 2013. Astfel puteau fi achitate una, doua sau zece calatorii la pretul de 0,50 de euro, 0,90 de euro si, respectiv, 3,25 euro.

Prin acest serviciu, accesul in statie se face prin apelarea gratuita a numarului 1700 si apropierea receptorului telefonului de validatoarele special instalate in statiile de metrou, in zona de acces peron. Telefonul emite un semnal sonor care este interpretat de validator, stabilind in timp real daca in contul clientului exista calatorii valide si permitand accesul catre peron.

Potrivit descrierii Metrorex, la momentul lansarii serviciului, achizitionarea titlurilor de calatorie folosind telefonul mobil se bazeaza pe tehnologia Data-Over-Voice. Utilizand canalul de voce al telefonului mobil al clientului, Data-Over-Voice asigura transferul mesajelor de tranzactie online, wireless, intre punctul de vanzare Terminal 2pay si Centrul de Procesare 2pay pentru aprobari de plata sau alte tranzactii.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?