La finalul lunii martie 2021, numarul clientilor digitali activi a ajuns la aproape 900.000. Astfel, 43% dintre clientii persoane fizice ai bancii erau activi digital, fata de 34% in martie 2020, potrivit comunicatului Raiffeisen de anuntare a rezultatelor financiare pe primul trimestru.
In 2021, 75.000 de clienti, in medie, in fiecare luna au inceput sa foloseasca serviciile digitale oferite de Raiffeisen Bank, fata de 54.000 lunar, la inceputul lui 2020.
Tranzactiile efectuate prin aplicatiile de mobile si internet banking au crescut cu 63% in T1 2021, fata de perioada similara a anului trecut.
Smart Hour este una dintre cele mai utilizate optiuni digitale. Cu Smart Hour, de luni pana vineri, in intervalul 10:00–11:00 clientii Raiffeisen Bank pot schimba euro in lei si invers, la cursul BNR, direct din aplicatia de mobile banking. Numarul mediu lunar de schimburi valutare lei-euro si euro-lei efectuate de clienti in Smart Hour a crescut cu 83% la inceputul anului 2021, fata de perioada similara a anului trecut.
Platile efectuate de persoanele fizice cu cardul de debit la POS au crescut cu aproximativ 40%, atat ca valoare, cat si ca volum (T1 2021 fata de T1 2020. Tranzacțiile cu cardul de debit utilizate pentru comertul electronic au crescut cu 50%, din punct de vedere valoare si volum, fata de T1 2020.
Clientii Raiffeisen Bank pot plati cu telefonul, cu RaiPay pe Android si Apple Pay pe iOS. De asemenea, este disponibila si plata prin Garmin Pay, pe ceasurile Garmin. Platile cu telefonul mobil, ceasul sau cardurile bancii au crescut cu 90% in T1 2021, fata de T1 2020.
Raiffeisen Bank spune ca este lider pe piata cardurilor de credit din Romania la finalul lunii martie 2021, cu un portofoliu de peste 550.000 de carduri active. Platile cu cardurile de cumparaturi in luna martie 2021 au crescut cu 26% fata de luna martie 2020, iar pe ansamblu, in T1 2021 au fost cu 12% mai mari fata de perioada similara din 2020.
Raiffeisen Bank a incheiat primul trimestru al anului 2021 cu un un profit net de 198 milioane de lei, cu 41% mai mare fata de T1 2020.
Activele totale ale bancii au crescut la 52,2 miliarde lei, cu 9%, an la an. Depozitele clientilor au ajuns la 43,7 miliarde de lei in T1 2021, o crestere de 9% comparativ cu T1 2020. Portofoliul de credite al bancii a depasit 30 de miliarde de lei, cu 4% mai mult fata de finalul lunii martie 2020.
_____________
Raiffeisen Bank Romania are peste 20 de ani de activitate pe piata bancara din România si aproximativ 2,2 milioane de clienti, persoane fizice si juridice. Banca are peste 4.800 de angajati, 329 de agentii in toata tara, 722 de ATM-uri, 393 de masini multifunctionale (MFM-uri) si o retea de peste 24.300 de POS-uri.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: