Ministerul Comunicațiilor și Societății Informaționale (MCSI) lansează în consultare publică, astăzi, 25 ianuarie, două componente „cu o importanță majoră” pentru dezvoltarea comerțului electronic din România, respectiv: „Politica publică în domeniul comerțului electronic” și „Planul de acțiuni până în 2020 în domeniul comerțului electronic”.
Cele două documente constituie rezultatul implementării de către MCSI a proiectului „Îmbunătățirea normelor, procedurilor și mecanismelor necesare MCSI în vederea continuării dezvoltării sectorului de comerț electronic”, finanțat prin Programul Operațional Capacitate Administrativă POCA.
„Prin elaborarea si implementarea politicii publice în domeniul comerțului electronic se va crea un cadru cu beneficii multiple, atât pentru companiile care comercializează produse și servicii online, pentru furnizorii de servicii conexe de poștă și curierat cât și pentru toți cetățenii care utilizează comerțul online.
Astfel, Politica publică și Planul de acțiuni în domeniul comerțului electronic, părți integrate ale Strategiei Naționale Agenda Digitală pentru România 2020, sunt două componente esențiale pentru creșterea competitivității României, ce propun o viziune clară, concisă și concertată privind eliminarea obstacolelor de natură legislativă, tehnologică, instituțională sau de capacitate umană ce stau în calea dezvoltării digitale a României, din perspectiva comerțului electronic”, a declarat Alexandru Petrescu, ministrul comunicațiilor.
Potrivit datelor furnizate de raportul „European Business to Consumer (B2C) Ecommerce Report”, România a înregistrat cea mai mare rată de creștere a comerțului electronic din Europa, în anul 2017, respectiv de 38%. Potrivit aceluiași raport, cifra totală de afaceri obținută în Europa din comerțul electronic a înregistrat o creștere de 11% în 2017, atingând valoarea de 534 miliarde de euro.
In domeniul comertului electronic, politici si plan de actiuni, MCSI este indeaproape sfatuit de catre Deloitte. Astfel, in data de 6 martie 2018, a fost încheiat contractul care are ca obiect prestarea de servicii de consultanță studii, analize, evaluări și formare în domeniul comerțului electronic, între Ministerul Comunicațiilor și Societății Informaționale și Asocierea formată din Deloitte Consultanță srl (Lider de asociere) și Deloitte Audit srl (Asociat), în valoare de 2.020.719,82 lei fără TVA, pe o durată de 11 luni.
Potrivit MCSI, printre rezultatele asteptate se numara o analiză de impact cu privire la necesitatea creării/desemnării a unei autorități de certificarea a magazinelor on-line, o propunere de politică publică precum si un plan de acțiuni până în 2020, în domeniul comerțului electronic.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: