[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Mastercard Sport Economy Index 2023: Pasiunea europenilor pentru sport este mai mare ca niciodată. Crestere cu 37% a volumelor de cheltuieli pe card (2022 vs 2021) pentru bunuri, servicii și experiențe sportive.

20 ianuarie 2023

Cheltuielile făcute de consumatori cu cardul pentru bunuri, servicii și experiențe sportive au crescut cu 37% în 2022 față de 2021, potrivit analizei Mastercard Economics Institute.

Peste jumătate (54%) dintre europeni au participat la evenimente live în 2022 – o creștere de 12% față de 2021 – fotbalul, baschetul, tenisul, voleiul și ciclismul fiind cele mai populare atracții sportive.


Revenirea pe stadioane și în locații a avut un impact pozitiv semnificativ asupra satisfacției fanilor, șase din zece  spunând că experiența lor de a participa la evenimente în 2022 a fost mai bună decât în 2021.

Ca întotdeauna, însă, există loc de îmbunătățiri. La întrebarea ce caracteristici ar trebui să aibă „ziua de meci a viitorului”, primele zece răspunsuri din Europa au fost:

  1. Muzică live în pauza de joc
  2. Facilități mai bune pentru fanii cu dizabilități
  3. Căști pentru a auzi live comunicările dintre manager și jucător
  4. Experiențe VR pentru a arăta perspectiva jucătorului
  5. Implicarea suporterilor în timpul jocului (votarea „omul meciului” sau difuzarea de imagini din public)
  6. Puncte de vânzare pentru cumpărături în ziua meciului
  7. Opțiunea de all-inclusive în stadion
  8. Ecrane TV pe spatele scaunelor pentru a urmări alte tipuri de divertisment
  9. Facilități spa cu vedere la teren
  10. Zile cu costume tematice pentru fanii din public

Peste jumătate (54%) dintre europeni au făcut mai multe exerciții fizice în 2022 decât în 2021 – o creștere de 10% față de aceeași măsurătoare de anul trecut – drumețiile, înotul, alergarea, fotbalul și ridicarea greutăților fiind cele mai populare activități fizice. Jocurile video au prosperat și anul trecut, 52% dintre europeni utilizând un controler în ultimele 12 luni.

Anul 2022 a marcat, de asemenea, o revenire în masă în sălile de sport și în centrele de agrement. Peste patru din zece persoane (43%) au fost mai dispuse să plătească un abonament pentru a face exerciții fizice, în detrimentul antrenamentelor de acasă sau al alergărilor din parc. Acest lucru înseamnă că numărul persoanelor care preferă să se antreneze în medii cu acces liber a scăzut cu 21% față de datele din 2021.

Europenii au continuat să investească în condiția lor fizică, vânzările de articole sportive, precum crosele de golf, mingile de tenis și bicicletele, crescând cu 15% în 2022 față de 2021, potrivit Mastercard Economics Institute.

În cele din urmă, pasiunea europenilor pentru sport pare să încurajeze mai mult călătoriile în 2023. O treime dintre oameni intenționează să călătorească în străinătate pentru a urmări un eveniment sportiv live în acest an.

Raportul Mastercard Sport Economy Index 2023 este publicat la începutul unui an extraordinar la nivelul sportului european, care include competițiile UEFA Champions League, Cupa Mondială de Rugby 2023, The Open, Roland Garros și Campionatul European League of Legends – toate sponsorizate de Mastercard.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?