Cheltuielile de Ziua Îndrăgostiților, în continuă creștere în România, arată studiul Mastercard Love Index.
Romanticii investesc mai mult decât oricând cu ocazia Zilei Îndrăgostiților, întrucât, la nivel global, cheltuielile au crescut cu 180% în ultimii 10 ani, potrivit raportului anual „Mastercard Love Index”. Cu toate acestea, noul context vine cu noi moduri prin care cuplurile își vor petrece timpul împreună și, respectiv, cheltui banii în acest an.
Studiul oferă o analiză a tendintelor și obiceiurilor de consum în preajma celei mai romantice zile din an, prin interpretarea tranzacțiilor cu cardurile de credit, debit și prepaid din întreaga lume, pe o perioadă de patru zile, în trei ani consecutivi (9-15 februarie, între 2011 și 2020).
În România, cheltuielile pentru cadouri de Ziua Îndrăgostiților au crescut cu 411% în ultimii 10 ani, în timp ce numărul tranzacțiilor a crescut cu 1701%. Românii au rămas fideli cadourilor tradiționale, conform analizei, buchetele de flori (+1258%), restaurantele (+774%), bijuteriile (+342%) și excursiile romantice (+225%) înregistrând cele mai mari valori ale investițiilor.
Anul trecut, consumatorii au cheltuit peste 16 milioane de dolari, comparativ cu peste 3 milioane de dolari în 2011. Volumul cheltuielilor destinate excursiilor au ajuns la peste 3 milioane de dolari în 2020, comparativ cu peste 1 milion de dolari în 2011, în timp ce, anul trecut, achizițiile de buchete de flori au avut o valoare totală de peste 200.000 de dolari. În plus, în anul anterior, românii au investit peste 1 milion de dolari în achiziția de bijuterii, comparativ cu peste 300.000 de dolari în 2011.
În ceea ce privește cumpărăturile online din preajma Zilei Îndrăgostiților, studiul relevă un avans record al tranzacțiilor online, de 633% pe parcusul ultimilor 10 ani. De asemenea, tranzacțiile contactless s-au apreciat cu 57% anul trecut, comparativ cu 2019. 51% dintre români au declarat că vor achiziționa cadouri online în acest an, iar 60% vor opta pentru magazinele locale, din apropiere.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: