Mastercard introduce Identity Check™, solutie care va inlocui treptat actualul standard 3D Secure

18 noiembrie 2019

Autentificarea de tip EMV 3D Secure, dezvoltată cu scopul de a îmbunătăți experiența pe care o au consumatorii atunci când fac plăți digitale, a intrat într-o nouă eră a standardelor de securitate.

„În perioada următoare, băncile emitente vor înlocui, treptat, actualul SecureCode® cu programul Mastercard® Identity Check™, în timp ce pe website-urile comercianților se va regăsi noua soluție, astfel încât toți posesorii de carduri să beneficieze de cele mai înalte standarde în ceea ce privește plățile online.”, potrivit comunicatului de presa.


EMV®3-D Secure și Mastercard® Identity Check oferă noi beneficii comercianților și, totodată, vine în întâmpinarea unor limitări impuse de versiunea anterioară, 3-D Secure 1. „Noul sistem a fost dezvoltat pentru a deveni cea mai bună soluție în combaterea fraudei plăților online, însă fără a afecta experiența de cumpărături.”, precizeaza Mastercard.

Printre principalele îmbunătățiri se numără:

# Sporirea securității pentru a combate tranzacțiile frauduloase, prin autentificarea în doi factori a consumatorilor, cu ajutorul biometriei, și nu prin parole statice;

# Compatibilitatea cu dispozitivele mobile, inclusiv cu aplicațiile mobile, pentru a reflecta dezvoltarea accelerată a comerțului electronic de pe mobil;

# Îmbunătățirea Autentificării Bazate pe Risc prin analiza unui set mult mai extins de date referitoare la cumpărăturile efectuate;

# Îmbunătățirea experienței consumatorilor pentru a reduce rata de abandon din timpul cumpărăturilor.

Înainte să fie lansat, Mastercard® Identity Check™ a trecut printr-o etapă de testare, în urmă căreia a reieșit faptul că reduce nivelul fraudei și al numărului tranzacțiilor declinate, și îi permite consumatorului să se autentifice fără probleme.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Gabriela Nistor – director general adjunct BT

Tendinţele pe care le-am remarcat înainte de începerea pandemiei s-au accelerat pe perioada stării de urgenţă. Am văzut acest lucru ca o oportunitate, un tipping point pentru bancă. Post-pandemie nu avem cum sa ne întoarcem la comportamentul financiar pe care îl aveam până în februarie a.c. Relaţia românilor cu online-ul s-a schimbat. In plus, cardul fizic se va dematerializa. Vom asista la o scădere a cererii pentru cardurile fizice, respectiv la o creştere a preferinţei pentru componenta digitală a acestora.”

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale in 2020?