In primul trimestru in 2010, veniturile totale ale MasterCard Incorporated s-au ridicat la 1,3 miliarde USD, in crestere cu 13% fata de aceeasi perioada din 2009, iar profitul net a fost de 455 milioane USD.
La 31 martie 2010 in circulatie erau 1,6 miliarde de carduri valide sub brandurile MasterCard si Maestro, carduri care in primele trei luni din acest an au generat 5,4 miliarde tranzactii, in crestere cu 4,6% fata de trimestrul I din 2009.
Volumul cumparaturilor pe card (tranzactiile comerciale) din primul trimestru a crescut cu 8,7%, pana la 473 miliarde USD.
La nivelul Europei, consumatorii europeni au continuat să-şi utilizeze cardurile MasterCard® la comercianţi, astfel că numărul de tranzacţii a crescut cu 14,1%, comparativ cu aceeaşi perioadă în 2009, susţinând trendul de dezvoltare a plăţilor electronice în regiune.
În primul trimestru din 2010, regiunea europeană a raportat creşteri de 11,9% în ceea ce priveşte volumul brut al tranzacţiilor, în timp de volumul tranzacţiilor la comercianţi a crescut cu 13,1% iar retragerile de numerar au crescut cu 9,1%, comparativ cu primul trimestru din 2009.
În perioada 1 ianuarie – 31 martie, posesorii de carduri europeni au făcut peste 1,8 miliarde de tranzacţii la comercianţi cu cardurile lor MasterCard, inclusiv în mediul online. Consumatorii pot plăti la POS cu cardurile Maestro în 7,1 milioane de locaţii ale comercianţilor din Europa şi 12,3 milioane din toată lumea
La 31 martie 2010 erau în circulaţie 201 milioane de carduri MasterCard (excluzând mărcile Maestro® şi Cirrus®), emise de instituţiile financiare din Europa, în creştere cu 4,7%, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului 2009. Marca Maestro a apărut pe 303 milioane de carduri. Posesorii europeni de carduri şi-au putut folosi cardurile MasterCard în 8,9 milioane de locaţii de acceptare din regiune şi 30,2 milioane de locaţii în toată lumea.
„Anul a început bine pentru MasterCard în Europa”, a declarat Javier Perez, Preşedintele MasterCard Europe. „Pe măsură ce criza economică continuă, consumatorii devin tot mai atenţi la beneficiile suplimentare pe care le pot obţine făcând cheltuieli pe card. Strategia noastră de a oferi posesorilor de carduri programe personalizate, atât de credit, cât şi de debit, pentru a încuraja fidelizarea, serviciile cu valoare de adăugată şi programele de management al banilor este mai importantă ca oricând”.
„Aş vrea să dau câteva exemple. În România, GarantiBank a personalizat pentru femei programul de loializare Bonus Card, care se bucură de mare succes în Turcia. În Franţa şi Spania ultimele programe cobranded permit iubitorilor sportului să câştige recompense ca urmare a susţinerii Federaţiei Naţionale Franceze de Judo şi a echipei naţionale de fotbal a Spaniei. În ceea ce priveşte managementul banilor, Barclaycard, în Regatul Unit, a fost prima instituţie financiară care a folosit platforma MasterCard inControl pentru a permite consumatorilor să-şi fixeze singuri limitele de cheltuieli – toate acestea sunt exemple edificatoare de soluţii create special ca să răspundă nevoilor consumatorului european din zilele noastre.”
Cele mai importante lansări în România, în primul trimestru din 2010 au fost
„Posesorii de carduri au început să se uite mai cu atenţie la beneficiile şi serviciile pe care cardurile le pot oferi”, spune Denisa Mateescu, General Manager pentru România şi regiunea Balcanilor, MasterCard Europe. „Piaţa a evoluat şi putem spune că am depăşit faza în care exista un singur produs pentru categorii diferite de clienţi, indiferent de nevoile acestora. De aceea, partenerii noştri instituţiile financiare au început să-şi segmenteze şi mai bine portofoliul de carduri şi să ofere produse care să se adreseze diferitelor categorii, cum ar fi de exemplu femeile, segmentul afluent sau consumatorii care doresc să facă plăţi rapid şi comod.”
„În primul trimestru din 2010 am lansat un program pilot MasterCard PayPass™, împreună cu BRD-GSG, şi suntem încrezători că tot mai mulţi posesori de carduri vor adopta această metodă de plată convenabilă şi rapidă pentru cumpărăturile lor de mică valoare. Pe segmentul premium, am susţinut emiterea cardului Platinum MasterCard de la Intesa Sanpaolo Bank şi am lansat MasterCard Elite. Acest program oferă experienţe unice posesorilor de carduri premium MasterCard, care pot beneficia de privilegii şi discount-uri speciale la comercianţii parteneri”, a concluzionat Denisa Mateescu.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: