[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Marketingul personalizat este depasit, acum el se contextualizeaza

21 martie 2017

SAP, liderul mondial pe piaţa de soluţii software de business și tehnologie, anunță că, potrivit unui studiu realizat alături de CMO Council, numai 4% dintre companii oferă clienților, pe toate canalele, experiențe contextuale, personalizate, bazate pe date obținute în timp real. În același timp, 23% au declarat că pot oferi astfel de experiențe doar pe anumite canale de promovare.

Tot 23% au afirmat că sunt încă departe de momentul în care vor putea oferi experiențe de marketing cu un nivel ridicat de personalizare. 20% dintre respondenți au declarat că sunt în curs de implementare a unor sisteme de analiză a datelor, iar 30% că au o strategie în acest sens, dar încă se străduiesc să alinieze datele, conținutul și canalele la nevoile consumatorului.

Studiul a identificat și principalele caracteristici care determină o experiență contextualizată, potrivit specialiștilor în marketing. 55% dintre respondenți au pus pe primul loc răspunsul rapid la acțiunile și întrebările clienților, iar 46% au menționat livrarea mesajelor pe canalul ales/preferat de client. 41% au selectat oferirea unei experiențe bazate pe comportament și acțiuni anterioare, iar 32% recunoașterea valorii/loialității consumatorului în toate acțiunile de comunicare.

Alte răspunsuri au vizat abordarea clientului pe canale digitale utilizate des  (site-uri, rețele sociale etc) – 23%, realizarea unor recomandări pe baza achizițiilor, căutărilor și preferințelor anterioare – 19%, întelegerea comportamentului legat de căutări pentru previzionarea nevoilor și anticiparea așteptărilor – 19%, oferirea unui status în timp real privind disponibilitatatea produsului – 14%.

Marketingul contextual, potrivit SAP, reprezintă o evoluție a marketingului „personalizat.” SAP a lansat încă din 2015 o soluție de marketing ce oferă companiilor acces la date contextuale despre clienți și vizitatori, în timp real, facilitând oferirea unor experiențe de cumpărare relevante, indiferent de canalul de marketing sau tipul de dispozitiv utilizat.

Soluția SAP Hybris Marketing utilizează informațiile contextuale, obinute în timp real, din multiple tipuri de date, interne sau externe, dezvoltând astfel un profil complet al clienților actuali, cât și al celor potențiali, actualizat în permanență.

Datele din acest profil vizează acțiunile din trecut ale clienților, interesele prezente, precum și ce ar putea să facă în viitor, pe baza analizelor predictive. Pe baza acestor informații și utilizând facilitățile de targetare oferite de aplicație, speciliștii în marketing pot dezvolta campanii personalizate, cu mesaje diferențiate pentru un public țintă cât mai mic, pe toate canalele și dispozitivele. Mai mult, datorită automatizării, campaniile sunt declanșate de comportamentul clienților în timp real. Ele pot fi planificate și programate din timp sau pot fi create ad-hoc, printr-un model simplificat.

# # #

Despre SAP

SAP este lider global pe piaţa de soluţii software de business, având o istorie de peste 44 de ani de inovații tehnologice, în care a contribuit decisiv la transformarea industriei IT. În prezent, SAP are circa 345.000 de clienți, din peste 180 de țări, pe care îi susține în gestionarea cu succes a tuturor factorilor disruptivi aduși de economia digitală.

Compania oferă un portofoliu complet de soluții bazate pe tehnologia in-memory SAP HANA, ce asigură accelerarea și optimizarea proceselor de business, managementul inteligent al datelor și simplificarea infrastructurii IT. Clienții, angajații, furnizorii, partenerii de business, dar și dispozitivele IoT, pot fi integrate și agregate inteligent, într-un Digital Core care oferă posibilitatea regândirii proceselor de business, conectând oamenii, device-urile și rețelele de business în timp real.

SAP pune la dispoziția companiilor expertiza necesară pentru dezvoltarea unei strategii digitale și o platformă de tip end-to-end care acoperă toate procesele de business, din 25 de industrii. Cu ajutorul tehnologiilor proprietare inovative, SAP creează pentru clienții săi noi oportunități.

# # #

Despre SAP România

SAP România, subsidiara locală a SAP SE, și-a început activitatea în 2002, numărându-se printre primii furnizorii IT locali de top. În ultimii 14 ani, compania a contribuit semnificativ la dezvoltarea mediului de business local și la transformarea digitală a organizaţiilor. Astăzi, mai mult de 500 de companii din România utilizează soluţii software SAP, din industrii precum utilităţi, transporturi, bănci, asigurări, retail sau producţie. De asemenea, 95% dintre cele mai mari 300 de companii pe plan local sunt clienţi SAP.

În 2011, SAP a demarat un mare proiect de investiţii în România, prin deschiderea celui mai important centru de consultanţă pentru tehnologiile Cloud și HANA din Europa, care deservește clienţi SAP din Europa, Orientul Mijlociu și Africa, cu ajutorul a 500 de angajaţi. Pentru mai multe informaţii, vizitaţi www.sap.ro.

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?