Marius Flore, Banca Transilvania: „Vrem sa robotizam cat mai mult din fluxurile bancare. Banca viitorului va fi un one stop shop.”

Premium
29 noiembrie 2019

Dintre cei peste 3 mil de clienti BT, aproape 1,3 folosesc solutii de internet si mobile banking. Diferenta prefera inca sa vina in sucursala sau reprezinta clienti pasivi.

In prezent castiga foarte mult teren canalul de mobile banking. BT a lansat platforma de mobile in 2014, iar in acest moment inregistreaza peste 650.000 de clienti care folosesc serviciul de mobile banking. Asta inseamna o penetrare de peste 50% in randul utilizatorilor de internet banking.

Lansarea noului concept de banking NEO, care va veni atat cu o platforma online cat si cu o serie de servicii, nu neaparat bancare, ii determina pe oficialii bancii sa se astepte la un grad de adoptie accelerat a canalului digital.

Surprizele NEO

Pusa initial a dispozitia angajatilor pentru primele teste in aprilie, platforma NEO a fost lansata in format beta la finele lunii septembrie, catre o parte a clientelei.

„In perioada imediat urmatoare o sa iesim spre clienti. Poate veni Mosul si cu Neo, depinde de o serie de elemente de „fine-tuning” pe care le avem inca in vedere”, a declarat intr-un interviu NOCASH la Banking 4.0, Marius Flore, director – digital omnichannel services Banca Transilvania.

„Ne propunem ca NEO sa vina cu un flux complet online de inrolare a unui client in BT, chiar daca nu mai are cont deschis la nicio alta banca. Solutia va avea in spate un proces de inrolare cu biometrie dar va avea si o recunoastere a clientului printr-un contact vizual cu operatorii bancii.”, a precizat Flore.

L-am intrebat pe reprezentantul BT cu ce alte elemente de noutate vor veni catre client. Va exista posibilitatea unui credit scoring?

„Vom avea. Avem in minte asta dar si multe altele, pe care nu vrem inca sa le divulgam. NEO este un concept, astfel ca in afara de platforma vom veni cu o serie de suprize. De exemplu, din NEO vei putea sa-ti generezi un cod de ridicare de numerar de la ATM, fara sa mai iei absolut nimic cu tine.”, a precizat Flore.

Ce tehnologii emergente vor face diferenta cel mai mult?

Care dintre toate aceste tehnologii emergente, AI, blockchain, biometrie, cloud computing, machine learning, plati instant, robotizarea proceselor repetitive, va avea cel mai mare impact asupra transformarii digitale a bancilor?

„Cred ca va fi un mix. Noi avem o preocupare importanta sa ne cream o expertiza care sa ne permita in anii viitori sa robotizam cat mai multe din fluxurile bancare care pot fi robotizate. Vorbim de RPA (n.r. Robotic Process Automation). Cu siguranta aceasta tehnologie va marca viitorul imediat. Pentru ca, pe de o parte ne va ajuta sa rezolvam problemele clientilor, in sensul de a grabi anumite fluxuri, iar pe de alta parte va putea ajuta prin degrevarea angajatului bancii, care face astfel de actiuni recurente, si pe care il punem intr-o zona creativa, de consiliere.”, considera Marius Flore.

In spatele proceselor de RPA ne propunem sa construim mai mult decat rutine standardizate si sa incercam sa punem in spate AI si machine leraning astfel incat sa putem veni cu solutii educate si pentru situatiile mai putin standardizate dar situatii invatate din istoricul interactiunii cu clientii de pana atunci. Ne construim competente in zona de inteligenta artificiala, pentru ca AI va juca un rol important in banking.

Banca viitorului

„Serviciile financiare vor ramane a fi oferite de banci insa cu multe parteneriate in zona de tehnologie pentru ca, in final, banca viitorului va arata ca un portal, un ecosistem de solutii si de platforme care sa adreseze toate tipurile de nevoi ale clientului, atat financiare cat si non-financiare. Un one stop shop.”

„Este greu sa facem o predictie daca peste 10 ani platforma noastra de online banking va sta pe frigiderul de acasa sau pe masina de spalat dar daca piata o va cere, asta vom face”.

Pentru si mai multe detalii legate de procesul de transformare digitala la BT, urmariti interviul de mai jos:

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Gabriela Nistor – director general adjunct BT

Tendinţele pe care le-am remarcat înainte de începerea pandemiei s-au accelerat pe perioada stării de urgenţă. Am văzut acest lucru ca o oportunitate, un tipping point pentru bancă. Post-pandemie nu avem cum sa ne întoarcem la comportamentul financiar pe care îl aveam până în februarie a.c. Relaţia românilor cu online-ul s-a schimbat. In plus, cardul fizic se va dematerializa. Vom asista la o scădere a cererii pentru cardurile fizice, respectiv la o creştere a preferinţei pentru componenta digitală a acestora.”

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale in 2020?