„Evolutia vanzarilor unei florarii online este un subiect care nu a fost dezbatut pana acum si foarte multi se feresc sa dea cifre si sa arate evolutia. Cifre nu vom da nici noi dar va pot arata evolutia de pana acum si rezultatul a 2 ani de munca pe obiectivul reducerii diferentei dintre lunile de varf si restul lunilor.”, scrie Marius Dosinescu, CEO floridelux.ro, pe blogul sau.
Din graficul de mai jos privind evolutia vanzarilor floridelux, se observa ca cea mai proasta luna este ianuarie (cam in fiecare an e la fel spune managerul floridelux), urmata de o luna februarie foarte buna si de un varf martie, aproape dublu fata de celelalte luni ale anului. Evolutia in aprilie, desi pe un trend descendent este sustinuta de sarbatorile pascale (aprilie, mai).
„Vestea buna pentru noi este ca efortul de 2 ani de a reduce diferenta intre lunile februarie martie si restul lunilor din an a dat rezultate si, mai mult, rezultatele au fost obtinute fara a renunta la vanzarile din februarie, martie ci prin cresterea vanzarilor in restul lunilor din an. Luna martie era de 3 ori pana 3.5 ori mai buna fata de media celorlalte luni, lucru care crea un dezechilibru enorm al business-ului.”, precizeaza Dosinescu.
Dosinescu explica si de ce se concentreaza mai mult pe celelalte luni decat pe februarie si martie.
„Ei bine, e foarte simplu, in februarie si martie preturile la bursa de flori din Olanda sunt enorme, marja de profit este mai mica decat in restul lunilor din an si daca nu ar fi volumele nu ar merita, sa ai deschis in acea perioada, din punct de vedere al profitabilitatii.”
Dupa 12 ani de experienta, Marius Dosinescu spune ca merita sa ai o florarie online, „atata timp cat te concentrezi pe profit si vanzari pe intreg anul si nu te multumesti si spui ca „asa e piata”, „asa e in perioada asta”…”Eu nu cred in acest lucru, eu cred ca sarbatoriti sunt in toate perioadele din an, trebuie doar sa ii convingi sa cumpere din online, in loc de la colt de strada.”
Tehnologia are si ea un rol important. Recent, floridelux.ro a lansat posibilitatea de a comanda flori folosind aplicatia whatsapp. Cum a fost primita aceasta facilitate de catre piata?
„E o metoda noua de a plasa comenzile, insa pot spune ca incepe sa prinda foarte bine la early adopters si cei care sunt in miscare permanenta, atat in Romania dar si in afara.”, a precizat Dosinescu.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: