Marius Costin, PayU Romania: daca nimeni nu ajuta micii comercianti cu GDPR, cresterea din ecommerce se va opri

24 aprilie 2018

Din perspectiva Regulamentului de Protectie a Datelor Personale (GDPR), care va intra in vigoare de luna viitoare, „magazinele online mari sunt aliniate, au făcut toate schimbările din sistem.”, a declarat Marius Costin (foto), PayU România, în cadrul conferinţei ZF Mobilio ’18.

„Pe mine mă îngrijorează comercianţii mici, pentru că ei nu au capacitatea de a accesa informaţia, de a plăti un consultant să îi ajute cu zona de GDPR şi nu au bani să angajeze un ofiţer. Ar trebui să fie o discuţie la nivel de industrie, nu la nivelul fiecărui magazin. Trebuie să facem ceva pentru ei, pentru că noi avem în România cea mai mare creştere din Europa pe zona de ecommerce. Dacă vine GDPR şi nimeni nu-i ajută, această creştere se va opri.”, crede Costin.

„Online-ul a avut succes pentru că a eliminat search friction-ul. Nu mai petreci trei zile în magazine să vezi preţuri, produse şi să le compari. Dacă tu îngreunezi acest proces, utilizatorul ar putea renunţa. Trebuie să avem o politică de e-privacy, dar trebuie să vedem cum o implementăm. Sunt mai multe zone unde se depun eforturi în a merge către autorităţi cu recomandările industriei, pentru best practices. GDPR este una dintre ele.”, a mai precizat oficialul PayU Romania.

GDPR este un prim pas. Anul viitor se preconizează că va intra în vigoare şi regulamentul de e-privacy, care reglementează cookie-urile şi comunicarea online, a declarat Cristina Deca, managing partner Decalex, în cadrul ZF Mobilio ’18.

„Interesul legitim este o chestiune extrem de delicată. Pentru a-l folosi ca instrument de marketing trebuie să demonstrezi cum e proporţional cu drepturile utilizatorilor. Ai nevoie de un proces numit balancing test, prin care demonstrezi că folosirea interesului legitim este optimă utilizatorului. Va depinde şi de cine vine în control, de ce viziune are”.

Regulamentul este destul de flexibil, rămâne la latitudinea inspectorilor. Zona de cookie-uri va trebui să fie cu consimţământ, odată cu regulamentul de e-privacy.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Gabriela Nistor – director general adjunct BT

Tendinţele pe care le-am remarcat înainte de începerea pandemiei s-au accelerat pe perioada stării de urgenţă. Am văzut acest lucru ca o oportunitate, un tipping point pentru bancă. Post-pandemie nu avem cum sa ne întoarcem la comportamentul financiar pe care îl aveam până în februarie a.c. Relaţia românilor cu online-ul s-a schimbat. In plus, cardul fizic se va dematerializa. Vom asista la o scădere a cererii pentru cardurile fizice, respectiv la o creştere a preferinţei pentru componenta digitală a acestora.”

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale in 2020?