În SUA, Black Friday a apărut în offline. La noi a apărut prima oară în online, iar retailerii din offline încearcă să ţină pasul cu cei online. În SUA a apărut ca necesitate la reducerea stocurilor acumulate după Ziua Recunoştinţei. La noi în schimb, Black Friday este un eveniment care generează stocuri pentru că se generează vânzări, a spus Marius Costin (foto) – CEO PayU România, în cadrul ZF Digital 2016.
Black Friday a apărut în România în 2011, a fost primul eveniment care a avut suficientă tracţiune pentru a stimula consumul. Evenimentul a reuşit să schimbe faţa acestor lucruri. Merită foarte multă atenţie. Cu cât evenimentul a avut mai multă tracţiune, cu atât curba plăţilor online a avut o creştere mai agresivă. Black Friday este un eveniment care generează şi un comportament de consum după.
S-a vorbit despre diluarea evenimentului. Eu nu cred asta, pentru că vedem o creştere cu peste 70% în 2015, este un eveniment foarte bine cunoscut de consumatori, nu doar de retaileri.
IT&C este vedeta absolută a Black Friday-ului. Plăţile electronice au fost foarte repede acceptate de early adapters şi de cei din industira IT&C. Toate celelalte produse au crescut de la aproape nimic la peste 21% în trei ani. Acest eveniment a generat vânzări în mult mai multe verticale decât IT&C.
Sursa: ZF
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„To be honest I think that Sinaia, your conference, is much better then Davos.”
Many more interesting quotes in the video below: