În SUA, Black Friday a apărut în offline. La noi a apărut prima oară în online, iar retailerii din offline încearcă să ţină pasul cu cei online. În SUA a apărut ca necesitate la reducerea stocurilor acumulate după Ziua Recunoştinţei. La noi în schimb, Black Friday este un eveniment care generează stocuri pentru că se generează vânzări, a spus Marius Costin (foto) – CEO PayU România, în cadrul ZF Digital 2016.
Black Friday a apărut în România în 2011, a fost primul eveniment care a avut suficientă tracţiune pentru a stimula consumul. Evenimentul a reuşit să schimbe faţa acestor lucruri. Merită foarte multă atenţie. Cu cât evenimentul a avut mai multă tracţiune, cu atât curba plăţilor online a avut o creştere mai agresivă. Black Friday este un eveniment care generează şi un comportament de consum după.
S-a vorbit despre diluarea evenimentului. Eu nu cred asta, pentru că vedem o creştere cu peste 70% în 2015, este un eveniment foarte bine cunoscut de consumatori, nu doar de retaileri.
IT&C este vedeta absolută a Black Friday-ului. Plăţile electronice au fost foarte repede acceptate de early adapters şi de cei din industira IT&C. Toate celelalte produse au crescut de la aproape nimic la peste 21% în trei ani. Acest eveniment a generat vânzări în mult mai multe verticale decât IT&C.
Sursa: ZF
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: