[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Marii comercianti isi schimba modelul de business si trec pe online

30 octombrie 2013

Cora Drive, serviciu care permite clientului sa cumpere online si sa-si ridice cumparaturile din magazin, va fi lansat in primele zile din decembrie. AVON Cosmetics a lansat o platforma integrata de e-commerce prin care cei 140.000 de reprezentanti isi pot face mini-magazine online pentru primirea comenzilor de la clienti. Compania ia in calcul si plata online a produselor, in prima etapa doar de catre reprezentanti.

Retailerul franco-belgian Cora, prezent pe piata locala cu un lant de 12 hipermarcheturi, va lansa oficial in Romania, la inceputul lunii decembrie, proiectul coradrive.ro. Noul model de vanzare, va permite clientului sa isi faca cumparaturile online si apoi sa mearga la magazin doar sa ridice coletul gata pregatit pentru el.

In prezent proiectul este in teste si a avut deja 5.000 de utilizatori. Oficial va fi lansat in primele zile din decembrie, urmand a avea o comanda minima de 50 de lei”, spun surse apropiate companiei, citate de ZF. Potrivit proiectului, cumparaturile vor fi realizate online si recuperate din magazin la ora stabilita de catre client. Acesta din urma va putea alege si magazinul de unde vrea sa le ridice. Cea mai mare parte a produselor ce vor putea fi achizitionate online sunt alimentare.

Acest model de shopping este deja implementat de Cora in Franta si de alti retaileri pe pietele aflate la vest de Romania. Potrivit site-ului coradrive.fr produsele achizitionate online au acelasi pret ca in magazin, nu trebuie sa se plateasca niciun cost suplimentar pentru impachetarea produselor, iar timpul necesar cumparaturilor se reduce semnificativ, astfel incat mai sunt necesare doar cateva minute pentru ridicarea coletului.

Primul pas in segmentul online a fost realizat de pe piata locala de catre Metro Cash&Carry. Germanii au testat aceasta piata cu proiectul Metro Office Direct, lansat la inceputul lui 2012. Acesta se adreseaza insa strict companiilor. Metro Office Direct a fost construit ca un magazin online dedicat produselor de birotica, papetarie, electronice, electrocasnice, IT, curatenie si protocol. Oficialii Metro spun ca pe lista de prioritati a companiei in acest an se numara dezvoltarea e-commerce-ului.
Dintre celelalte retele de hipermarcheturi, Carrefour a deschis la randul sau in acest an un magazin online.

AVON isi schimba partial modelul de business si lanseaza o platforma integrata de e-commerce, AVON ONLINE, prin care se permite reprezentantilor companiei sa-si deschida mici magazine online pentru a putea primi comenzi online de la clienti, potrivit hotnews.ro.

Clientii nu vor putea plati online ce comanda si produsele nu le vor fi aduse prin curier, ci le platesc la livrare, intalnindu-se cu reprezentantul de la care au ales sa cumpere. In prezent reprezentantii AVON nu pot plati online produsele pe care le iau de la companie pentru a le vinde mai departe, dar in curand acest lucru va fi posibil.

Desi modelul de business este de a vinde produsele prin reprezentanti, compania ia in calcul si posibilitatea de plata online pentru cumparatori. Deocamdata nu s-a decis nimic in acest sens, “fiindca ar fi o schimbare prea radicala a filosofiei de business, reprezentantii fiind indispensabili in lantul de vanzari”, potrivit oficialilor companiei.

Acestia au declarat ca in Romania sunt circa 140.000 de reprezentanti, din care aproape 5% barbati. Din totalul vanzarilor, cam 8-10% sunt de produse barbatesti, insa se doreste cresterea ponderii, mai ales ca tot mai multe femei cumpara produse barbatesti pe care le ofera cadou.

Platforma online lansata oficial acum este activa de doua – trei saptamani, iar in prezent peste 1.000 de reprezentanti AVON si-au facut magazine online, estimarile fiind ca in sase luni vor fi 5.000 de magazine online. Mesajul din site-ul avoncosmetics.ro este deja „mii de reprezentanti si-au deschis magazine AVON online pentru tine”.

Speram ca platforma sa fie adoptata rapid de cat mai multi clienti si sa reprezinte cu adevarat un punct de referinta in ceea ce priveste viitorul serviciilor AvonOnline. Estimarea noastra este de minim 5.000 de magazine deschise la inceputul anului viitor”, a declarat Razvan Diratian, directorul general al Avon Cosmetics Romania si Republica Moldova, citat de Mediafax. Diratian apreciaza ca in urmatorii trei ani 10% din totalul vanzarilor va fi obtinut din e-commerce.

Iata si procedura de comanda online explicata in filmuletul de mai jos:

AVON sustine ca are in tara 140.000 de reprezentanti, iar datele Ministerului de Finante indica vanzari anuale de circa 100 milioane euro. Mai exact, AVON Cosmetics a avut anul trecut vanzari de 436 milioane lei, iar profitul net a fost de 38 milioane lei. In 2010 profitul fusese dublu fata de anul trecut, iar cifra de afaceri depasise 470 milioane lei.

AVON Cosmetics este una dintre cele mai mari companii in sistem de vanzari directe din toate domeniile, prezenta in peste 100 de tari, cu peste 6 milioane de reprezentanti de vanzari. Anual vinde de peste 11 miliarde dolari, insa in ultimul timp a intampinat dificultati financiare si a iesit de pe o serie de piete mari, cum ar fi Franta, Japonia, Coreea de Sud si Vietnam. AVON este in plin program de reducere a costurilor si ar putea inchide doua fabrici, din Germania si SUA.

Sursa: avoncosmetics.ro, ZF.ro, hotnews.ro, mediafax.ro

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?