Magazinul online al primei cooperative taranesti digitale din Romania a inregistrat vanzari de 100.000 de euro, dupa numai 10 luni

20 ianuarie 2021

Lansată chiar înainte de debutul crizei pandemice, prima cooperativă țărănească digitală din România oferă acces la produse naturale, neprocesate, pe baza unui concept nou pe piața noastră – meatbooking – rezervare înainte de sacrificare. Rețeta unică apărută într-un context favorabil pentru piața de online a generat vânzări peste așteptări chiar și după eliminarea restricțiilor, aducând Obor21 la o cifră de afaceri de 100.000 de euro după 10 luni.

Dinamica vânzărilor a fost determinată și de o creștere constantă a numărului clienților și, simultan, a valorii comenzilor acestora, ajungând la o medie de 230 lei/client. După primele luni de funcționare, clientul Obor21.ro s-a conturat ca fiind o persoană cu vârsta cuprinsă între 25 și 44 de ani, cu venituri medii și peste medii, preocupată de un stil de viață sănătos, pasionată de gătit, de a experimenta gusturi noi.

Totodată, o caracteristică de bază a clienților este preocuparea pentru un stil de viață responsabil, care planifică distribuția alimentelor cumpărate și fac achiziții în consecință. 54% dintre clienții care comandă sunt femei.

Obor21.ro este puntea digitală dintre sat și oraș, care oferă acces la carne autentică de la țară, în condiții sanitar-veterinare de secol XXI, iar țăranii crescători de animale au piață de desfacere și venituri fiscalizate. Grija pentru mediu reprezintă o preocupare, astfel că rezervarea cărnii înainte de sacrificare este atât garanția pentru prospețime, cât și soluția pentru consumul responsabil, sustenabil, fără pierderi și fără sacrificări nejustificate,” a explicat Florian Mateiță, cofondator Obor21.

Un alt factor care a contribuit la succesul cooperativei digitale a fost achiziția de noi clienți prin recomandare. Un client din sase a recomandat Obor21 după prima comandă sau a revenit în shopul online. Valoarea coșului mediu a crescut cu 20% în perioada sărbătorilor, respectiv aprilie și decembrie. În medie se adaugă cinci produse în coș (3-6 kilograme), iar cele mai populare sunt cele din mânzat (70%), după care urmează carnea de oaie și capră (10%), restul comenzilor fiind pentru specialități, respectiv zahana.

De asemenea, pentru a asigura un procent de peste 98% a cărnii distribuite după sacrificare, fondatorii Obor21 au dezvoltat parteneriate în industria HoReCa. Astfel, lunar, un procent de 30-40% dintre clienți sunt din zona B2B – restaurante și băcănii tradiționale -, procentul variind în funcție de comenzile B2C. 

Pentru 2021, fondatorii Obor21 vizează extinderea zonei de livrare în afara ariei București-Ilfov și, în măsura posibilităților logistice, diversificarea portofoliului către noi categorii de produse, care să susțină conceptul de cooperativă țărănească digitală. Printre acestea se numără produse lactate, dar și o categorie de legume și fructe.

Explorăm posibilitatea de a ne extinde către alte zone din țară, însă pentru noi este important să rămânem fideli conceptului Obor21 și să asigurăm trasabilitatea produsului. Perspectivele sunt încurajatoare, având în vedere și schimbarea comportamentului clientului, care a rămas orientat către confortul comenzilor online chiar și după ridicarea restricțiilor,” a mai precizat Florian Mateiță.

***

Platforma Obor21.ro a fost lansată în luna februarie 2020 de către Iunia și Florian Mateiță, cu o investiție inițială de peste 80.000 euro.

Carnea rezervată prin intermediul Obor21.ro provine în cea mai mare parte din gospodăriile țărănești din județele Botoșani și Suceava. Aceasta este livrată consumatorului final exclusiv prin curier, în condiții de temperatură controlată, în cel mult 72 de ore de la sacrificare, însoțită de certificat de calitate. Rezervarea cărnii reprezintă pentru clienți garanția prospețimii.

Fiecare etichetă conține informații detaliate despre proveniența produselor, inclusiv satul unde a fost crescut animalul sacrificat, precum și data sacrificării, data ambalării în vid și data expirării produsului. Procesarea cărnii, inclusiv ambalarea ei, are loc în abator autorizat EU (menționat pe etichetă), iar întreg fluxul, până la ușa clientului, este fiscalizat și conceput să respecte normele sanitar-veterinare.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Gabriela Nistor – director general adjunct BT

Tendinţele pe care le-am remarcat înainte de începerea pandemiei s-au accelerat pe perioada stării de urgenţă. Am văzut acest lucru ca o oportunitate, un tipping point pentru bancă. Post-pandemie nu avem cum sa ne întoarcem la comportamentul financiar pe care îl aveam până în februarie a.c. Relaţia românilor cu online-ul s-a schimbat. In plus, cardul fizic se va dematerializa. Vom asista la o scădere a cererii pentru cardurile fizice, respectiv la o creştere a preferinţei pentru componenta digitală a acestora.”

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?