[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Magazinele online si promisiunile lor de Black Friday – retailerii se asteapta la vanzari de peste 100 mil. Euro intr-o singura zi

14 noiembrie 2013

Un numar de 7,4 milioane de romani sunt la curent cu desfasurarea evenimentului de shopping Black Friday, fata de 4,1 milioane de romani in urma cu un an de zile, iar dintre acestia 4,2 milioane (dublu fata de 2012) si-au exprimat intentia de a cumpara ceva, potrivit datelor unui studiu realizat de compania Daedalus Consulting.

Dintre cei care au spus ca intentioneaza sa cumpere in perioada de reduceri, “58% vor sa cumpere de la emag.ro si Flanco, principalele trei categori de produse vizate fiind electrocanice mici, haine si televizoare”, a declarat Iulian Stanciu (foto), directorul general al eMag si proprietarul Flanco.

eMag.ro estimeaza pentru Black Friday 2013 vanzari de 98 de milioane de lei (22 mil. euro), prin 200.000 de comenzi, si 4 milioane de vizite pe site. Estimarile sunt pentru prima zi de Black Friday. Pe de alta parte, Flanco estimeaza vanzari de 85 de milioane de lei (19 mil. euro) in week-end-ul de Black Friday, si 180.000 de tranzactii.

Per total vanzarile de Black Friday din Romania vor ajunge la 100 de milioane de euro, iar eMag si Flanco vor avea o cota de piata de 40% (41 mil. euro, crestere cu 52% fata de Black Friday 2012), a estimat Stanciu.

„In anul 2012, vanzarile emag.ro si Flanco au insumat 27 milioane de euro si au reprezentat 39,5% din totalul vanzarilor inregistrate in perioada campaniei Black Friday pe piata electroIT, plus celelalte piete pe care mai activam, cum ar fi jucarii, obiecte de gradinarit si altele. Anticipez ca in acest an vom ajunge la vanzari de 183 milioane de lei, din care emag.ro va contribui cu 98 milioane de lei”, a afirmat Stanciu.

Potrivit acestuia, emag.ro a inregistrat 2,65 milioane de vizitatori unici in ziua cand a inceput campania Black Friday, iar Flanco – peste 400.000 de vizitatori.

„Cifrele arata ca avansul pietei electroIT din 2012 a fost sustinut in proportie de aproape 80% de campania Black Friday. Astfel, anul trecut, piata a crescut fata de 2011 cu 54 milioane de euro, la 1,25 miliarde de euro. Daca in primele trei trimestre ale anului trecut avansul pietei a fost relativ nesemnificativ, in ultimul trimestru a adus un plus de peste 42 milioane de euro, evolutie sustinuta in principal de campania Black Friday”, a spus Stanciu.

Directorul general al Flanco.ro, Violeta Luca (foto), a declarat ca obiectivele retailerului pentru perioada 22-24 noiembrie a.c., sunt atingerea unui volum al vanzarilor de 85 milioane de lei, 180.000 de tranzactii si un milion de vizitatori in cele 82 de magazine ale retelei in perioada 22-24 noiembrie.

„Pentru atingerea acestor obiective, Flanco va extinde cu 4 ore programul de functionare al magazinelor, va avea cu 30% mai multi consultanti de vanzari, circa 1.000, si va majora stocurile cu 80%. De asemenea, vom avea cu 50% mai multe case de marcat si, prin regandirea fluxurilor si procedurilor, timpul de facturare va fi redus cu 30%. In timpul campaniei Black Friday, vor fi 150.000 de produse cu reduceri, de trei ori mai mult decat in 2012, iar reducerile vor ajunge si la 80%”, a spus Luca.

In acest an, eMag si Flanco vor organiza evenimentul de shopping Black Friday pe 22 noiembrie cu o saptamana mai devreme decat in anii precedenti.

„Oamenii nu vor Black Friday intr-o zi anume, ci vor Black Friday”, a declarat Stanciu. El a adaugat ca se asteapta ca si ceilalti jucatori de pe piata sa schimbe data evenimentului de shopping.

Un astfel de jucator este si watchshop.ro, cel mai mare magazin online de ceasuri originale din Romania, care participa la Black Friday 2013 cu reduceri de pana la 90% la ceasuri de marca. WatchShop.ro face parte din Grupul Evolution Prest ( EvoMAG.ro) si in consecinta, incepe mai devreme campania de Black Friday, asa cum a fost anuntat de catre conducerea companiei. Pe data de 22 Noiembrie vor fi afisate pe site reducerile speciale care vor fi valabile numai pe data de 23 noiembrie. Compania a anuntat reduceri de pana la 70% la peste 10 branduri foarte cunoscute de ceasuri de mana.

”Anul acesta, spre deosebire de anul trecut, oferta noastra va fi mult mai bogata, vor exista reduceri la branduri vedeta, branduri care nu au mai fost incluse nicioadata in aceasta campanie dar care sunt foarte cerute de clienti in restul anului.”, potrivit comunicatului companiei.

Plecand de la experienta anului trecut, oficialii Watchspop.ro se asteapta, in ziua de Black Friday la o crestere de peste 25 de ori a numarului de vizite in comparatie cu o zi obisnuita de vineri si la o crestere a valorii comenzilor de aproape 30 de ori fara de o zi normala.

In plus fata de reducerile de Black Friday, clientii beneficiaza de posibilitatea de a returna produsul comandat intr-un interval de 365 de zile. Aceasta politica este recent introdusa pe site si este insotita si de posibilitatea de a cumpara produse in 12 rate fara dobanda prin diverse modalitati de plata.

De asemenea, doritorii pot cumpara inca de pe acum ceasuri la pret de Black Friday. In cazul in care produsul cumparat inainte de eveniment intra in promotie in ziua respectiva, clientul primeste diferenta de bani dintre pretul platit si pretul afisat de Black Friday.

PC Garage
Black Friday este deja in desfasurare la pcgarage.ro. Compania are in derulare campania “Cumperi la pret de Black Friday”, o actiune premergatoare campaniei de Black Friday, care se desfasoara in perioada 1-28 noiembrie. Mecanismul este simplu: indiferent de produsul achizitionat, clientul va primi in mod automat, sub forma de voucher, diferenta dintre pretul la care a fost achizitionat produsul si preturile valabile in ziua de Black Friday.

Anul trecut de Black Friday, PC Garage a inregistrat o crestere a traficului cu 700% fata de o zi normala. In ceea ce priveste comenzile, oficialii site-ului au declarat ca acestea au crescut cu 1500% fata de o zi obisnuita.

Ce isi doreste managementul pentru acest an? Silvia Zanfir, PR&Marketing Manager PC Garage (foto): « Ne dorim ca dupa Black Friday sa putem spune ca, la nivel logistic, am onorat toate comenzile in maximum 48 ore ».

Pentru ca “Black Friday 2012 ne-a invatat pe toti sa nu subestimam amploarea evenimentului”, dupa cum declara Silvia Zanfir, totul a fost pregatit din timp.

In iunie a.c. s-a finalizat relocarea intr-un nou spatiu din zona Timpuri Noi, ce dispune de un depozit de 10 ori mai mare decat cel anterior, o suprafata de 1000 mp si « o pozitionare foarte buna, foarte aproape de metrou ». In septembrie a fost pusa la punct strategia de Black Friday astfel ca « s-au facut stocuri mai mari si s-au stabilit promotii din timp ». Nu s-au facut angajari speciale pentru Black Friday. Echipa PC Garage dispune de un numar constant de 80 angajati la nivel de grup.

Oficialul pcgarage.ro a mai declarat ca « echipa de dezvoltare a lucrat foarte mult la optimizarea retelei interne si, din testele facute, “ne asteptam la o capacitate aproape tripla de servire a cererilor HTTP fata de cea de anul trecut”. Site-ul PC Garage este accesibil si servit in perioada imediat urmatoare prin trei conexiuni separate de internet.

Reprezentantul PCgarage.ro estimeaza ca interesul romanilor va fi centrat tot in jurul laptopurilor, tabletelor, smartphone-urilor dar si componente – categorie prin care PC Garage s-a consacrat.

Fara a confirma daca Cyber Monday se va organiza si in acest an, Silvia Zanfir a precizat: “PC Garage a fost singurul magazin online care in ultimii 2 ani a avut promotii de Cyber Monday. Ii invitam pe cei pasionati de IT sa stea cu ochii pe site, pentru ca le pregatim surprize”.

Okazii.ro
Site-ul are deja in derulare “Fashion Hours”, o campanie lansata in luna noiembrie, care anticipeaza Black Friday 2013. In ce consta campania a precizat chiar managerul Okazii.ro al categoriei Beauty, Corina Preoteasa: „Timp de 3 ore, de luni pana vineri, anumite produse – trusele de make-up, ceasurile de dama, ceasurile de barbati, adidasii, cizmele de dama – vor avea un discount de pana la 50%”.

In urma consultarii cu o parte din cumparatorii Okazii.ro, s-a ajuns la o noua infatisare a sectiunii Fashion & Beauty. Practic, Okazii.ro a lansat un microsite dedicat cumparatorilor de Fashion si Beauty din Romania ce poate fi accesat la adresa: http://www.okazii.ro/fashion-lifestyle.

In cadrul categoriei Fashion&Beauty, 88% din produsele cumparate de utilizatori sunt noi, ele fiind puse in vanzare de magazine si persoane fizice. Printre magazinele prezente in cadrul categoriei, se numara: Andreea Raicu, TheBodyShop, FashionUP, ZegaStore, AmaFashion, Comodo si ElfCosmetics.

„Categoria Fashion&Beauty a inregistrat o crestere a valorii tranzactiilor de peste 39%, in primele 10 luni ale anului curent. In acest an am invatat din comportamentul si preferintele miilor de cumparatori pe care ii avem in fiecare zi, apoi am facut navigarea cat se poate de accesibila. Daca mai adaugam si faptul ca avem in paralel 2-3 campanii de reduceri pe diferite categorii, as spune ca OkaziiFashion e un jucator important in piata de fashion din Romania”, declara Adriana Ancuta, Manager Okazii.ro al categoriei Fashion.

In acest moment, Okazii.ro pregateste cea mai mare oferta de reduceri din Romania pentru Black Friday. Dintre cele peste 100.000 de produse care vor intra in campanie, aproximativ 25.000 vor fi din categoria Fashion&Beauty si vor avea reduceri de pana la 80%.

KOYOS.RO
Black Friday 2012 a fost echivalentul a doua saptamani de sales, vizite si comenzi. Pentru acest an, oficialii koyos.ro se asteapta la o crestere a numarului de vizitatori cu 50% fata de anul trecut si o dublare a vanzarilor. Aceasta si pentru ca oferta este mult mai variata. “Practic, vom avea de doua ori mai multe tipuri de produse fata de 2012”, a precizat doamna Dana Iorga, director general Operatiuni Koyos.ro.

Pentru a se asigura ca vor onora mai multe comenzi decat anul trecut de Black Friday, retailerul Koyos.ro a lansat de curand o campanie de vouchere, prin care le ofera clientilor garantia ca vor avea acces la reduceri. In plus, Iorga a anuntat ca “vom prelungi campania pana se vor epuiza toate stocurile produselor dedicate Black Friday”, clientii urmand a fi anuntati in acest sens prin newslettere.

“Anul trecut s-a investit in hardware si site-ul Koyos.ro a rezistat valului de vizitatori – downtime mai mic de 7 minute pe toata durata zilei. Anul acesta, dupa lansarea platformei multistore integrate cu ERP Oracle s-au facut noi investitii, avand in vedere ca vom avea mai multe site-uri, care functioneaza pe o infrastructura optimizata.”, a mai precizat sursa citata.

3Pitici
Magazinul online 3Pitici pregateste reduceri de pana la 50% la jucarii si accesorii pentru copii cu ocazia campaniei de Black Friday. Principalele game care vor intra in campania de Black Friday sunt jucariile educative, jucariile interactive cu pana la 50% discount, dar si accesoriile pentru ingrijirea celor mici, care vor avea reduceri cuprinse intre 25 si 45%.
Lansat in septembrie 2012, magazinul online 3Pitici pune la dispozitia clientilor peste 7.000 de produse si nenumarate serivicii precum notificari sms si diferite modalitati de plata.

bikezone.ro
2013 este primul an in care bikezone.ro ia parte la cel mai mediatizat eveniment de reduceri al anului: Black Friday. Cu aceasta ocazie, bikezone.ro se pregateste cu discounturi de pana la 50% la articole velo si pana la 25% la biciclete.
bikezone.ro este unul dintre importantele magazine online de biciclete si articole velo din Romania, avand o experienta de peste 5 ani in piata produselor dedicate ciclismului. Produsele la care vor exista discounturi cu ocazia Black Friday vor fi anunte exact in ziua respectiva.

BeSpecial.ro
In data de 29 noiembrie, iubitorii de bijuterii si accesorii vor beneficia de reduceri de pana la -70% la sute de produse din gamele de bijuterii argint, bijuterii inox, ceramica si tungsten, bijuterii fantezie, cosmetice naturale Bella Pierre, lumanari naturale, parfumate, lucrate manual si diverse accesorii.

In fapt, febra ofertelor cu discount de Black Friday a cuprins foarte multi antreprenori din mediul online astfel ca Black Friday 2013 se anunta a fi cea mai ampla campanie de reduceri online din an. Din datele colectate de 2Parale – de la cei peste 280 de advertiseri din retea – se pare ca peste 60 de magazine online din Romania au anuntat deja ca pregatesc oferte speciale pentru Black Friday 2013. Vinerea de 29 noiembrie, ziua de varf pentru reducerile online, va aduce anul acesta promotii de pana la 80% pentru o gama larga de produse, de la electronice si electrocasnice la haine, carti si jucarii pentru copii.

In 2012, prin 2Parale, cea mai mare retea de afiliere din Romania, s-au inregistrat de 15 ori mai multe vanzari de Black Friday decat intr-o zi obisnuita de vineri. Cele peste 200 de magazine online din 2Parale au atras intr-o singura zi 9.477 de comenzi, in valoare de 3,2 milioane de lei (fara TVA).

”Daca Black Friday 2012 a fost o actiune de marketing fara precedent in online-ul romanesc, avem semnale puternice de la advertiserii cu care lucram ca 2013 va aduce implicarea unui numar mai mare de magazine. Estimam ca peste 100 de magazine online din 2Parale vor lansa oferte de Black Friday. Este un fenomen care aduce beneficii imediate si pe termen lung atat cumparatorilor, cat si comerciantilor si afiliatilor”, a declarat Dorin Boerescu, CEO 2Parale (foto).

Sursa: mediafax, ZF, comunicatedepresa.ro

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?