[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Magazinele online ofera reduceri pentru indragostiti si sporesc afacerile firmelor de curierat

14 februarie 2013

Reducerile la cadouri merg pana la 90% si acopera o gama variata de servicii si produse, de la bijuterii sau ceasuri, destinatii romantice de vacanta, truse de machiaj profesionale, ochelari de marca si pana la carti. Febra cumparaturilor online se vede si in cifra de afaceri a curierilor unde ponderea livrarilor generate de comert electronic este de peste 20% in total livrari.

Cei care doresc o vacanta romantica in doi pe plaiuri mioritice, Ocna Sibiului, Brasov sau Busteni, intra pe Teamdeals.ro de unde pot cumpara vacantele la preturi reduse cu pana la 60%. Pe acelasi site cei interesati pot gasi o trusa de machiaj profesionala MAC, cu 120 de culori, redusa de la 250 de lei, la doar 79, cu care au ocazia sa isi surprinda placut iubitele.

Pentru iubitorii de beletristica, libraria online bookcity.ro ofera 14 000 de produse la reducere de pana la 70% (cărţi, muzică, filme şi papetărie) si un calendar de perete gratuit pentru fiecare comanda.

In perioada premergatoare Valentine’s Day, 1 – 13 februarie 2013, achizițiile online ale romanilor s-au indreptat in special catre aranjamente florale, cadouri, vouchere de reduceri si, intr-o masura mai mica, spre articole vestimentare. Vanzarile online au inregistrat o crestere de 42% fata de aceeasi perioada a anului trecut – potrivit PayU Romania.

Magazinele online care comercializeaza cadouri, cupoane de reducere sau articole vestimentare au inregistrat, de asemenea, cresteri de 38%, 35% si, respectiv, 8%, valoarea medie a unei tranzactii pe segmentele analizate fiind de 36 euro.

“Creșterea inregistrata de unele magazine online, de la un an la altul, cu ocazia acestei sarbatori, arata ca este un eveniment tot mai important, in special pentru tineri. Valentines Day nu este o ocazie de o asemenea anvergura incat sa poata influenta intreaga piata intr-un mod semnificativ. Reprezinta insa o ocazie excelenta pentru companii de a interactiona cu clientii proprii, de a obtine un varf in vanzari intr-o perioada traditional mai linistita si, mai ales, pentru a-si crește puterea brandului si a pregati terenul pentru urmatoarele campanii de 1-8 martie, explica Manuela Stoica, PR&Marketing Executive PayU Romania.

In ceea ce priveste evolutia vanzarilor fata de luna ianuarie, datele integratorului de comert electronic arata ca, pentru produsele specifice acestei ocazii, florile au avut, asa cum era de asteptat, o crestere spectaculoasa, numarul tranzactiilor fiind mai mare cu 102%.

Data de 14 februarie, cand indragostitii sarbatoresc Sfantul Valentin, aduce unora dintre florariile online vanzari si cu peste 300% mai mari fata de o alta zi din an. In majoritatea cazurilor, florariile inregistreaza doar in ziua de 14 februarie vanzari cat intr-o luna normala, potrivit florifrumoase.ro.

Florariile online deja au primit foarte multe comenzi, deoarece barbatii vor sa fie siguri ca florile vor ajunge in timp util la destinatari. „De doua saptamani primim zilnic comenzi pentru data de 14 februarie. Foarte multi barbati ne cer ca buchetele sau aranjamentele sa ajunga dimineata la destinatie, sa-si surprinda iubitele de la prima ora a zilei. Astfel, pentru a avea prioritate, au comandat din timp”, a declarat Gabriel Caloian, director general al florifrumoase.ro.

Sarbatoarea Sfantului Valentin vine ca o gura de oxigen pentru florarii, care au inregistrat in luna ianuarie cele mai slabe vanzari din an. „In luna ianuarie, vanzarile au scazut cu aproximativ 80% fata de o luna normală. Asa s-a intamplat in cazul nostru, dar din discutiile cu alti proprietari de florarii si cu importatorii de flori, nici ceilalti concurenţi nu au stat prea bine. Noroc ca in luna ianuarie a fost Sfantul Ion si s-au mai comandat cateva aranjamente, ca in rest au fost si zile in care nu s-a vandut nici macar un buchet de flori”, declara Gabriel Caloian. Potrivit lui Caloian, in fiecare an se inregistreaza scaderi substantiale ale vanzarilor de flori, dar acestea isi revin odata cu Sfantul Valentin.

Cresterea comenzilor din mediul online, alimentata si de astfel de evenimente de „shopping”, conduce si la cresterea cifrei de afaceri a firmelor de curierat. Fan Courier, unul dintre cei mai importanţi jucători din piaţa locală de curierat, a închis anul trecut cu o creştere a afacerilor exprimate în moneda locală de circa 10 procente, cifra de afaceri a companiei ajungând la circa 244 milioane de lei (55 milioane de euro).

„Comertul electronic castiga din ce in ce mai mult teren, pentru ca foarte multe companii dezvolta si un magazin online pe langa cel traditional. Vanzarile online ne-au generat 20% din afaceri anul trecut, iar pentru acest an ne asteptam la o contribuţie de circa 30% la incasari”, a afirmat Felix Patrascanu, reprezentantul Fan Courier, citat de Ziarul Financiar.

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?