Magazinele online de fashion din Romania au vanzari cumulate de aproximativ 350.000 de euro pe zi – 40% dintre comenzi se vor face de pe telefon in doi ani

7 iulie 2014

Reprezentantii Fashion Days, unul dintre cele mai mari magazine online de moda din Romania, estimeaza ca piata locala de comert electronic va ajunge foarte aproape de 2 mld. Euro pana la sfarsitul acestui an. Numai magazinele de fashion genereaza vanzari medii cumulate de aproximativ 350.000 de euro. In urmatorii doi ani Fashion Days se asteapta ca peste 40% din numarul comenzilor vor fi realizate in miscare de catre clienti, direct de pe telefon.

„Credem ca piata de comert electronic va creste semnificativ in urmatorii ani odata cu intrarea unor mari jucatori internationali de ecommerce si a marilor magazine ‘brick and mortar’ care vor incepe vanzarile si prin acest canal”, a declarat pentru business24.ro Camelia Ganga (foto), director de marketing Fashion Days.

Camelia Fashion Days„Estimarea de crestere ( a pietei de comert electronic- n.red.) este 33-35% in acest an, astfel ca, daca in momentul acesta piata este estimata la aproximativ 1,3 – 1,5 miliarde de euro (…), consideram ca pana la sfarsitul anului va ajunge foarte aproape de 2 miliade de euro”, a adaugat aceasta.

Fashion Days este printre primele companii care au adus in Romania modelul de business international flash sale, care prin specificul sau, al vanzarilor de produse cu reduceri semnificative in campanii de scurta durata, determina clientii sa ia decizia de cumparare rapid.

Cresterea volumului de cumparaturi din impuls este puternic influentata de social media si este determinata si de intensificarea folosirii dispozitivelor de tip smartphone si a tabletelor. Fashion Days inregistreaza aproximativ 28% din comenzi de pe telefonul mobil.
“Nu toate magazinele online functioneaza dupa acest model deci o estimare a valorii cumparaturilor din impuls este greu de realizat. Insa, estimam ca in medie, zilnic magazinele online de fashion din Romania au vanzari cumulate de aproximativ 350.000 de euro.”, a mai precizat Camelia Ganga.

Fashion Days este prezenta in Bulgaria, Cehia, Polonia, Slovacia, Slovenia si Ungaria, unde deschiderea populatiei fata de comertul online este mult mai mare. In Cehia, de exemplu, valoarea pietei de comert electronic depaseste cu mai mult de 50% valoarea pietei din Romania, desi Romania are o populatie dubla ca si marime.

“In ceea ce priveste strict categoria de fashion, Romania se diferentiaza cel mai mult in raport cu celelalte tari prin comportamentul de consum al cumparatorilor. In Ungaria, Polonia, Cehia si Slovenia cumparatorii sunt mult mai loiali anumitor branduri, in timp ce in Romania se cauta cel mai bun raport calitate-pret dar consumatorii sunt si mult mai sensibili la pretul produselor.”, potrivit reprezentantului Fashion Days.

Fashion Days a fost primul retailer online de fashion care a lansat o aplicatie mobila pentru Iphone care vine in intampinarea stilului de viata al consumatorilor prin optimizarea permanenta a experientei de shopping astfel incat aceasta sa devina cat mai confortabila si facila.

“In acest moment, numarul de descarcari a depasit 75.000 fiind in topul celor mai descarcate aplicatii de Lifestyle din Romania. Numarul comenzilor plasate de pe smartphone depaseste in acest moment 28% din numarul total al comenzilor si ne asteptam ca trendul sa fie in continuare ascendent. In urmatorii doi ani estimam ca peste 40% din numarul comenzilor vor fi realizate in miscare de catre clienti, direct de pe telefon.”, crede Camelia.

Aplicatia permite atat plata cu cardul cat si plata in rate, Fashion Days fiind un pioner si in aceasta directie. Similar website-ului, cumparatorii prin aplicatie sunt in procent de 70% femei si 30% barbati, insa marimea cosului de cumparaturi este mai ridicata decat pe desktop. Pentru Fashion Days, urmeaza lansarea, in viitorul apropiat, a unei aplicatii mobile atat pentru Ipad cat si pentru dispozitivele mobile care ruleaza sistemul de operare Android.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Gabriela Nistor – director general adjunct BT

Tendinţele pe care le-am remarcat înainte de începerea pandemiei s-au accelerat pe perioada stării de urgenţă. Am văzut acest lucru ca o oportunitate, un tipping point pentru bancă. Post-pandemie nu avem cum sa ne întoarcem la comportamentul financiar pe care îl aveam până în februarie a.c. Relaţia românilor cu online-ul s-a schimbat. In plus, cardul fizic se va dematerializa. Vom asista la o scădere a cererii pentru cardurile fizice, respectiv la o creştere a preferinţei pentru componenta digitală a acestora.”

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale in 2020?