Madalina Teodorescu, vicepresedinte First Bank: „am lansat o plaforma peste experienta Revolut din perspectiva tehnica”

Premium
14 iulie 2020

First Bank foloseste 19 roboti in procesele interne de creditare, in zona de administrare credite, zona de plati. Am inceput sa ne digitalizam pe noi in primul rand pentru a trai experienta clientului,” a declarat Madalina Teodorescu, vicepresedinte First Bank, in cadrul videoconferintei ZF Bankers 2020.

Vorbind despre investitiile in transformarea digitala a bancii, Teodorescu a spus ca institutia pe care o reprezinta s-a asociat cu fintech-uri pentru a lansa microcreditum, o platforma de creditare online dedicata companiilor micro, interconectata la foarte multe baze de date.

Ca efect al introducerii acestei platforme „macar 20% din solicitarile de credit ar trebui sa-si gaseasca raspuns in maxim o ora”. „Aceasta platforma economiseste cca 80% din tot ceea ce inseamna investitie de timp in evaluarea clientilor.”

Ajunsi la solicitarile de imprumuturi, Teodorescu spune ca „Cererea de creditare a reinviat fantastic. Am peste volumele sezonalitatii din anii anteriori.

Vicepresedintele a mai precizat ca banca a introdus semnatura electronica in procesele de creditare retail. „In momentul de fata am si acordat anumite sume, in zona creditelor retail, exclusiv cu semnatura digitala.”

Cat despre noua aplicatie de internet banking si mobile banking, lansata de banca chiar de Ziua Americii (4 iulie), Teodorescu se mandreste ca a fost construita de la zero si ca ofera o experienta superioara celei oferite de fintech-uri consacrate:

Noi spunem ca am lansat o plaforma peste experienta Revolut din perspectiva tehnica si ne-am propus sa aducem inapoi, sa aducem acasa toti romanii care au plecat in platforma Revolut oferindu-le o experienta de deschidere de cont de circa 8 minute, in momentul de fata.

Ca afect al masurilor de transformare digitala, oficialul remarca o crestere semnificativa a zonei de tranzactionare digitala. „Undeva, cca 80% din tranzactiile bancii noastre s-au derulat in zona digitala exclusiv.”

Banca a facut un pilot pentru a testa un anumit subsegment de clienti in videobanking, in video call-uri, iar reactia clientilor a fost extrem de pozitiva.

„Am vazut un apetit fantastic crescut de cumparare de produse in zona de digital unde cca 70% dintre clientii care intra in video call isi achizitioneaza un nou produs.”

Pe aceasta noua platforma, lansata tot la inceputul lunii iulie, deschiderea de conturi, de catre clientii noi pentru banca, s-a facut prin canalul digital in proportie de 45%.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Gabriela Nistor – director general adjunct BT

Tendinţele pe care le-am remarcat înainte de începerea pandemiei s-au accelerat pe perioada stării de urgenţă. Am văzut acest lucru ca o oportunitate, un tipping point pentru bancă. Post-pandemie nu avem cum sa ne întoarcem la comportamentul financiar pe care îl aveam până în februarie a.c. Relaţia românilor cu online-ul s-a schimbat. In plus, cardul fizic se va dematerializa. Vom asista la o scădere a cererii pentru cardurile fizice, respectiv la o creştere a preferinţei pentru componenta digitală a acestora.”

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale in 2020?