[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Listele de cumparaturi pe mobil o tendinta care poate schimba “shopping-ul” online

10 mai 2013

Utilizarea telefonului mobil in procesul de “shopping” a inceput timid in Romania, prin aparitia inca din 2011 a aplicatiilor care compara preturile produselor si listeaza magazinele online care ofera produsul dorit. In prezent, in fiecare luna apar noi aplicatii de cumparaturi care folosesc telefonul mobil pentru comanda.

Cea mai recenta aplicatie mobila este shopbag, dezvoltata pentru IOS si android, care ofera utilizatorilor sai livrarea acasa sau la birou a cumparaturilor zilnice, accesand direct prin intermediul telefonului mobil un supermarket virtual.

Lansarea are la bază un proiect pilot care, se inscrie in tendinta cumparaturilor cu dispozitivele mobile, se va derula intre 22 aprilie si 23 iunie a.c. in sapte cladiri de birouri din Bucuresti: Global City, Baneasa Business Technology A & B, S Park A & B, America House West Wing, Floreasca Business A & B.

Aplicatia ShopBag permite adaugarea in cosul de cumparaturi prin scanarea codului QR corespunzator produsului sau direct din galeria de produse a aplicatiei, editarea cosului de cumparaturi, setarea de adrese multiple pentru livrare si vizualizarea istoricului pentru plasarea de noi comenzi prin editarea listei deja existente.

ShopBag livreaza chiar in aceeasi seara comenzile plasate pana in ora 12:00, fara nici o taxa de livrare pentru comenzi de peste 150 Ron. Sub aceasta valoare costul este de 8 lei. Cumparatorului ii este confirmata noua comanda telefonic, iar livrarea este sincronizată pentru a se potrivi programului acestuia.

In prezent, pilotul cuprinde 200 de produse ce pot fi comandate pe mobil iar plata se face in numerar la livrare. Dupa incheierea pilotului, urmeaza o etapa de evaluare iar in toamna acestui an va fi lansata platforma online cu acelasi nume, care va veni cu o oferta mult mai bogata de produse – peste 1.000 – dar si cu posibilitatea de plata pe Internet cu cardul bancar.

In ultimele luni, tot mai multe aplicatii similare au fost lansate pe piata romaneasca. In octombrie 2012, pizzicato.ro – devenea prima aplicatie cu ajutorul careia se pot comanda produse de tip pizza, paste, salate, meniuri diverse si gratar la jar, deserturi insotite de bauturi racoritoare sau alcoolice, oriunde in Bucuresti. In 28 martie a.c. se lansa price.ro, aplicatie care compara preturile produselor pe care vrei sa le cumperi. Cei interesati afla rapid ce magazine online au produsul dorit.

Luna aprilie a acestui an a venit cu alte noutati in materie de „shopping” pe terminale mobile, zona de „food” fiind in continuare apetisanta pentru dezvoltatori. Astfel, Aplicatia Oliviera permite comenzi de mancare, dezvoltatorii (Ascend NetSolutions SRL) apreciind ca este prima aplicatie in care gasesti rapid meniul celor mai renumite restaurante cu livrare la domiciliu din Bucuresti.

Tot in aprilie a.c. a fost lansata VirtualCard, aplicatie web online care face posibila administrarea cardurilor de fidelizare pe telefon. Aplicatia permite introducrea numarului de card si/sau a codului de bare pentru stocare online sub parola si accesare pe telefon. Lansata pe 15.04.2013, aplicatia are deja peste 1.000 de derscarcari.

Google Play – sectiunea de cumparaturi – este foarte bogat in astfel de aplicatii, atat romanesti cat si straine. Cele dezvoltate de operatori din strainatate se bucura insa de un mult mai mare interes din partea utilizatorilor chiar daca au fost relansate de curand. Amazon Mobile for Android de exemplu, desi ultima versiune a aplicatiei a fost lansata in 19 aprilie a.c., are deja peste 1 milion de descarcari. De asemenea, ultima versiune a aplicatiei oficiale pentru Android a celor de la eBay (Official eBay Android Application) sta si mai bine: a fost lansata pe 3 mai a.c. si are deja peste 10 milioane de descarcari.

Asadar, in ciuda faptului ca aplicatiile dezvoltate de operatori locali mai trebuie optimizate este evidenta alinierea pietei romanesti la tendinta manifestata pe piata internationala. Bancile ar putea exploata aceasta tendinta si sa vina cumva in ajutorul comerciantilor/dezvoltatorilor care incearca prin forte proprii sa promoveze mobile commerce-ul.

O idee ar putea fi chiar crearea in comun a unei platforme de tranzactionare online, exclusiv prin intermediul telefoanelor mobile, care pentru a fi foarte atractiva inca de la inceput, poate lua in calcul procesarea tranzactiilor in regim de „us on us”. Tehnic este perfect posibil, este nevoie doar de dorinta si un „business plan”.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?