Magazinele online romanesti care nu utilizeaza platforme integrate de e-commerce, care sa le sincronizeze, automatizeze si fluidizeze procesele din spatele vanzarii, se expun la costuri suplimentare de 15% sau chiar 25%, potrivit informatiilor Teamshare, una dintre cele mai importante platforme integrate de e-commerce din Romania.
Datele Teamshare arata ca principalele costuri la care se expun comerciantii online care nu folosesc un software integrat de e-commerce sunt generate de informatiile neactualizate despre stoc si produse, nemultumirea clientilor ce risca sa comande un produs ce nu mai exista pe stoc, dar si timpul consumat inutil de angajatii magazinului furnizand telefonic sau via e-mail informatii ce pot fi gasite simplu, online.
Toate aceste lacune tehnice ”inghit” cel putin 15% din cifra de afaceri a comerciantului online, intr-un scenariu optimist – in care clientul nu paraseste imediat magazinul virtual, pentru un concurent direct.
”Actualizarea informatiilor despre stocul de produse si preturi trebuie sa fie realizata permanent. Daca acest update se face doar o data pe zi, atunci informatiile nu mai sunt de actualitate si de aceea vedem atat de multe magazine care isi abordeaza clientii, imediat dupa ce acestia comanda, ca sa le spuna ca produsul lor nu mai este pe stoc, sau ca dureaza 2 zile pana ce stocul este alimentat de la un alt furnizor. Avem si exemple fericite, de magazine cu produse de calitate, rugate de clienti sa isi actualizeze informatiile in site. Insa acestea sunt, realmente, situatii fericite, in care clientii sunt fideli brand-ului, sau produsul nu se gaseste pe alte site-uri”, explica Marius Panait, Managing Partner Entelion Software, compania care dezvolta Teamshare.
In general, insa, clientul final nu are rabdare si pleaca imediat la concurenta. In aceste cazuri, costurile sar de la 15%, la chiar 20% sau 25%, pentru ca eforturile de crestere a traficului si de conversie se naruie instant din lipsa stocului actualizat, sustin expertii Teamshare, citati de agora.ro.
Potrivit acestora, implementarea unei platforme profesioniste de e-commerce isi recupereaza investitia intr-un interval de maxim 6 luni, iar magazinul online beneficiaza imediat de informatii actualizate referitoare la pretul produselor pe care le comercializeaza, stoc, facturi sau sold, eliminarea efortului manual de copiere a datelor dintr-un soft in altul, transparenţa datelor oferite clientilor si un acces mult mai facil la informatiile despre produse.
Un alt beneficiu al platformei integrate de e-commerce este avantajul competitiv creat, care, desi nu se resimte imediat, este unul strategic, cu efecte pe termen mediu si lung.
„Un magazin cu o platforma performanta de e-commerce integrat si cu produse pe stoc va procesa o comanda intr-un minut, fata de 5-10 minute in cazul unui magazin care nu utilizeaza o platforma intregrata. Iar costurile de procesare a comenzii se pot reduce pâna la un singur click: clientul a dat singur comanda, site-ul a inserat-o in softul de gestiune, persoana responsabila cu comanda a fost notificata si nu mai trebuie decât sa o transforme in factura”, a mai explicat Marius Panait.
Potrivit specialistilor Teamshare, lipsa stocului pe un produs reduce cu cel putin 50% sansa de a fi cumparat, de aceea transmiterea informatiilor de stoc este foarte importanta, si trebuie realizata in timp real, prin sincronizarea cu softul de gestiune.Implementarea unui magazin online cu o platforma integrata de comert electronic poate dura intre 30 de zile si trei luni, in functie de complexitatea proceselor, ce trebuie modelate si automatizate.
Din datele companiei rezulta ca doar 10% din magazinele online din România utilizeaza in prezent o platforma integrata de comert electronic.
Prezenta din anul 2003 pe piata serviciilor software din Romania si Partener Microsoft (Microsoft Certified Partner) din 2004, TEAMSHARE este specializata in dezvoltarea de site-uri de comert electronic integrate cu sisteme de contabilitate si gestiune ERP, atat pe modelul business to business cat si business to consumer.
Potrivit companiei, „am fost primii din Romania care au oferit o solutie software de comert electronic integrata cu sistemul de gestiune utilizat de clienti” si ” … inca suntem singurii care reusim integrarea solutiei cu absolut orice sistem ERP, la solicitarea clientilor nostri.”
Compania are in prezent un portofoliu de peste 200 de clienti internationali si locali din diferite tari, precum Marea Britanie, Franta, Austria, Rusia, Romania, din diferite industrii: financiar, cosmetica, auto, IT&C, turism, online retail, distributie etc.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: