[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Liderul vanzarilor online de flori din Romania constata cu ingrijorare „cresterea evaziunii fiscale si in online”

5 februarie 2015

Reprezentantii Floria.ro, apreciaza ca evaziunea fiscala ramane problema principala cu care se confrunta jucatorii de pe piata vanzarilor de flori din Romania, estimata în 2013 la peste 100 milioane de euro anual. Floria.ro activeaza pe o piata a vanzarilor online de flori a carei valoare estimata stagneaza în ultimii 2 ani in jur­­ul a 2.5 milioane de euro.

Marina Matei floria_ro„Am constatat, din pacate, o crestere a evaziunii fiscale si in online, ceea ce este ingrijorator. Asta inseamna ca unele proiecte de vanzari de flori online au dificultati si ajung sa nu mai inregistreze vanzarile, pentru a nu plati impozit sau TVA. Este o tendinta ingrijoratoare, pentru ca oricum evaziunea din offline ramane la cote ridicate. Nu stiu in ce alt domeniu vedem un nivel similar al evaziunii fiscale” spune Marina Matei, e-Commerce Manager Floria.ro.

In acest context de piata, Floria.ro a reusit in 2014 sa dubleze numărul oraselor din tara in care face livrari si sa-si crească vanzarile cu 43%. Cu peste 50.000 de clienti care au comandat flori online, curieri proprii care livreaza gratuit in 139 de orase din tara in maxim 2 ore de la preluarea comenzii si cea mai completa oferta pentru modalitatile de plata, Floria.ro a reusit sa vanda flori de 1 mil. Euro în 2014.
De asemenea, 75% din vanzari s-au realizat prin intermediul platformei floria.ro diferenta reprezentand vanzari ca­tre segmentul corporate şi comenzi spe­ciale pentru evenimente personale sau de afaceri.

Cea mai buna florarie online, cum se autointituleaza floria.ro, a avut ca obiectiv principal in 2014 consolidarea pozitiei de lider de piata in zona vanzarilor online. Cum principalul rival al Floria, Grupul Floridelux.ro, a estimat pentru anul trecut vanzari in jurul a 850.000 Euro, se pare ca obiectivul a fost atins.

Pentru indeplinirea obiectivului asumat, Floria.ro a demarat in 2014 un proiect de extindere care implica investitii de peste 200.000 de euro pana la finalul lui 2015. Proiectul de extindere a avut ca prima etapa rebrandingul in online si separarea businessului online de operatiunile offline si B2B, cu strategii de dezvoltare pe fiecare divizie. In urma rebrandingului, Floria.ro a devenit floraria „pentru gentlemanul din fiecare”.

„In 2014 am urmarit optimizarea vanzarilor online, concomitent cu cresterea numarului de comenzi, pentru a porni extinderea brandului de la un fundament solid si sustenabil. Cu 50% comenzi cu livrare in Bucuresti si 50% in tara, extinderea retelei de parteneri din afara capitalei a fost un pas firesc si esential. „ a declarat Marina Matei.

2014 a fost pentru Floria.ro si anul dezvoltarii parteneriatelor in zona modalitatilor de plata. In prezent, Floria.ro este unul dintre putinele site-uri din Romania care ofera clientilor posibilitatea de a achita cumparaturile printr-o metoda de plata aleasa din peste 10 optiuni, inclusiv plata in rate sau plata anticipata prin ridicare numerar de la o adresa aleasa de expeditor, in toata tara. Modalitatile de plata variaza de la plata in numerar la terminalele Zebra Pay, Qiwi si RomPay, plata prin SMS sau transfer bancar/ordin de plata, plata in rate cu cardul bancar si pana la plata prin PayPal.

„In 2014, 75% din comenzi au fost achitate cu cardul, insa ramane un procent semnificativ de 25% dintre clienti care prefera alternativele –plata la terminale, numerar, prin depunere in cont sau chiar in rate” explica Marina Matei.
Valoarea medie a comenzilor online plasate in 2014 pe Floria.ro a fost de 210 lei, inregistrand o crestere usoara, cu 5 procente, fata de anii anteriori.

„Din estimarile noastre, pe Floria.ro avem o valoare medie a comenzii cu aprox. 20% mai mare decat media pietei de vanzari de flori online, care se situeaza la 160-170 lei. Acest lucru este datorat adresarii noastre catre barbatii atenti la detalii, care aleg buchete si aranjamente complexe, surprinzatoare” precizeaza Marina Matei.

Floria.ro este singura florarie online din Romania care trimite clientilor prin e-mail poza reala a buchetului livrat. Actionarul majoritar al Flo­ria este com­pania Zurich Broker de Asi­gu­rare-Reasigurare SRL.

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?