[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Liderul de piață al soluțiilor BNPL din Slovenia a a atras o investitie de 2,5 mil. euro pentru extindere internationala. Un milion este alocat pentru intrarea în România, unde vrea sa atraga peste 500 de comercianți în 2024.

17 noiembrie 2023

Leanpay România a obținut licența de la Banca Națională a României în septembrie 2022, iar activitatea operațională a început efectiv în iunie 2023. În acest moment, compania are câteva zeci de comercianți parteneri, cu precădere retailerii online și offline din electro-IT, DIY, mobilier, home & deco, sport sau servicii medicale, care au în comun o valoare a coșului mai ridicată.

Leanpay, unul din cei mai importanți furnizori de servicii Buy Now Pay Later (BNPL) din Europa Centrală și de Est, prezent în Slovenia și Ungaria, a început să opereze și pe piața locală, începând cu luna aprilie 2023, după o investiție totală de 1 milion de euro. Soluția de plată în rate care se adresează atât shop-urilor online, cât și celor offline a fost deja integrată de nume precum Flanco, PC Garage, Lensa sau Mobilier1.

Compania oferă soluții de plată în rate pentru comercianți și consumatori, având peste 100 de mii de utilizatori finali, credite de consum emise în valoare de peste 100 milioane de euro și circa 800 de comercianți parteneri.

În urma succesului  înregistrat în Slovenia, unde este lider de piață pe nișa serviciilor de plăți în rate, cu afaceri de trei ori mai mari de la an la an în prima jumătate a anului 2021, startup-ul a securizat o investiție de 2,5 milioane euro de la fondul Lean Ventures, alocată extinderii în regiune. Astfel, România și Ungaria au fost următoarele țări vizate.

Echipa locală este coordonată, din poziția de Country Manager, de Vlad Răduțu, profesionist cu peste 20 de ani experiență de management în zona serviciilor financiare, cumulați în companii precum Societe Generale (BRD Finance), UniCredit (UniCredit Consumer Financing) și Banca Transilvania (BT Direct).

România este cea mai mare piață din Europa Centrală și de Est pentru tipul de servicii pe care îl oferim și prezintă, în continuare, un potențial de creștere formidabil, fiind dominată de un puternic caracter concurențial. Ce ne diferențiază pe noi este experiența de cumpărare de tip BNPL 3.0 pe care o oferim. După soluțiile financiare învechite de tip BNPL 1.0 și modelele de business nesustenabile de tip BNPL 2.0, Leanpay este pionier în dezvoltarea unei soluții BNPL 3.0 cuprinzătoare. Concret, plata în rate la comercianți este disponibilă utilizând un flux complet digital, extrem de rapid și simplu, transparent, într-un mod responsabil față de client, online sau direct în magazinele partenerilor, pentru cumpărături cu valori cuprinse între 250 lei – 25.000 lei, evitând supraîndatorarea consumatorului, fără a mai fi nevoie de hârtii, carduri sau drumuri la bancă”, declară Vlad Răduțu – Country Manager Leanpay România.

Din momentul în care ne-am integrat cu partenerii noștri locali, vânzările în rate pentru aceștia au crescut cu aproximativ 30%, iar valoarea medie a coșului de cumpărături în rate a avut un avans de circa 40%.  În acest moment, avem câteva zeci de comercianți parteneri și țintim cu precădere retailerii online și offline din electro-IT, DIY, mobilier, home & deco, sport sau servicii medicale, care au în comun o valoare a coșului mai ridicată”, spune Country Managerul Leanpay.

Un alt diferențiator al soluției propuse de Leanpay îl reprezintă posibilitatea consumatorilor de a afla, în avans, ce sumă pot accesa în mai puțin de 1 minut, prin serviciul Verifica Limita. Astfel, înainte de achiziția finală, clienții au posibilitatea de a estima, într-un mod transparent, ce buget lunar pot aloca pentru achiziționarea acestor produse.

Avem o serie de diferențiatori cheie cu ajutorul cărora aducem realmente ceva nou pe piață. Astfel, un client nou poate accesa o achiziție în rate prin intermediul Leanpay în mai puțin de 5 minute, completând câțiva pași simpli. Un client deja înregistrat în sistem poate accesa o nouă achiziție în rate fixe în mai puțin de 30 de secunde. Cu toții beneficiază de o soluție prin care pot afla în mai puțin de 1 minut dacă sunt eligibili pentru a accesa o achiziție în rate fixe și, de asemenea, pot afla rata maximă pentru care se califică. Pe de altă parte, comercianții beneficiază de un profil dedicat, unde își pot măsura rezultatele în timp real, și de asemenea, își pot gestiona ofertele transmise clienților”, conchide Vlad Răduțu.

_____________

Leanpay este o companie care permite consumatorilor să efectueze plăți în rate simplu, ușor și complet digital. Serviciul este disponibil oricând şi oriunde, putând fi folosit la achiziții online sau offline. Leanpay România face parte din Grupul Leanpay, deținut și coordonat de fondatorii Miša Živić, Janko Medja și Tilen Zugwitz, o echipă cu experiență vastă în antreprenoriat, management și servicii bancare.

Leanpay este lider de piață al soluțiilor BNPL din Slovenia, cu o cota de piata estimată la peste 30%, fiind primul jucător care a implementat cu succes modelul BNPL 3.0: flux de cumpărare centrat pe experiența clientului, online sau direct în magazin, în același timp utilizând un model de creditare responsabil,  prin  verificarea cuprinzătoare a bonității utilizatorilor.

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?