Libra Internet Bank si Allevo au finalizat implementarea unui proiect pilot in perspectiva PSD2

21 noiembrie 2018

Libra Internet Bank a ales să evalueze soluția FinTP-Connect, de la Allevo, în contextul cerințelor Directivei Serviciilor de Plăți revizuite – PSD2. „Soluția oferă management centralizat al solicitărilor generate de prestatorii de servicii financiare în numele clientului final, către băncile cu care acesta colaborează.”, potrivit comunicatului de presa.

Din punct de vedere funcțional, FinTP-Connect preia aceste solicitări și le transmite către sistemele de Core Banking ale băncii, le proceseaza după care returnează către PISP/AISP (furnizori de servicii de inițiere plăți sau furnizori de servicii de informații conturi) răspunsurile solicitate în mod legitim. „Solicitările pot fi recepționate în format JSON/XML – ISO 20022 și sunt transmise către sistemele interne ale băncii în formatul acceptat de aceasta.”, mai precizeaza Allevo.

Prin instalarea și configurarea versiunii pilot a FinTP-Connect, Libra Internet Bank evaluează soluția din punct de vedere tehnic și funcțional, cu scopul perfecționării acesteia în parteneriat cu echipele Allevo implicate în analiza, dezvoltarea, testarea și implementarea cerințelor.

Scenariile acoperite de această versiune pilot se referă la:
. autentificarea utilizatorului final (client Libra Internet Bank) prin intermediul unei aplicații oferite de către un prestator extern de servicii financiare (TPP) și al serverului de autentificare al băncii, utilizând metoda multi-factor;
. autorizarea prestatorului de servicii financiare (TPP) de către utilizatorul final (client Libra Internet Bank), cu scopul de a-i permite acestuia să acceseze în numele său istoricul tranzacțiilor corespunzătoare conturilor pe care le deține banca.

Conform arhitecturii propuse de Allevo, varianta completă a soluției FinTP-Connect va asigura următoarele funcționalități:
. management al API-urilor;
. identificare furnizori terță parte (TPP);
. verificare și validare TPP pentru acces servicii;
. management al regulilor pentru aplicarea autentificării stricte a clienților;
. management al activității desfășurate de către utilizatori prin intermediul TPP;
. gestionarea riscurilor de fraudă;
. management al serviciilor apelate de utilizatori prin intermediul TPP;
. configurare formate de intrare a solicitărilor de la TPP și de ieșire a răspunsurilor întoarse de sistemele de core banking.

„Ne preocupă constant adoptarea noilor tehnologii în derularea serviciilor noastre. Ca atare, am răspuns cu mare interes propunerii Allevo de a evalua versiunea pilot a FinTP-Connect pentru alinierea la cerințele Directivei PSD2”, a declarat Alexandru Dionian, Directorul Diviziei IT Libra Internet Bank.

„Suntem extrem de încântați de colaborarea cu Libra Internet Bank și de deschiderea lor pentru demararea unui proiect de asemenea anvergură, care s-a bucurat de implicarea entuziastă a întregii noastre echipe. Odată puse la punct detaliile tehnice și cerințele de business, specialiștii noștri împreună cu cei ai băncii și-au unit eforturile pentru a perfecționa această soluție într-un timp record, animați de amploarea și viteza pe care o capătă revoluționarea industriei financiar-bancare”, a spus Sorina Bera, CEO Allevo.

Allevo este partener al conferintei internationale fintech – Banking 4.0, dedicata tehnologiilor emergente care vor schimba industria serviciilor financiare in urmartorii ani: blockchain, biometrie, cloud computing, economie conversationala, inteligenta artificiala si „machine learning”.

Allevo este o companie furnizoare de soluții software care sprijină instituțiile care desfășoară fluxuri financiare să obțină automatizarea acestora, să reducă costul total al investiției și să atingă interoperabilitate de-a lungul întregului lanț de distribuție.

Portofoliul Allevo cuprinde soluții de automatizare, integrare, reconciliere și conformitate pentru bănci și administrații publice, soluții de gestionare a operațiunilor financiare ale instituțiilor de microfinanțare, precum și o suită dedicată operațiunilor de trezorerie din companii (IMM-uri și corporații).

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Gabriela Nistor – director general adjunct BT

Tendinţele pe care le-am remarcat înainte de începerea pandemiei s-au accelerat pe perioada stării de urgenţă. Am văzut acest lucru ca o oportunitate, un tipping point pentru bancă. Post-pandemie nu avem cum sa ne întoarcem la comportamentul financiar pe care îl aveam până în februarie a.c. Relaţia românilor cu online-ul s-a schimbat. In plus, cardul fizic se va dematerializa. Vom asista la o scădere a cererii pentru cardurile fizice, respectiv la o creştere a preferinţei pentru componenta digitală a acestora.”

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale in 2020?