Libra Internet Bank a finalizat un proiect de machine learning si inteligenta artificiala cu rezultate „surprinzator de bune”

Premium
9 noiembrie 2020

Tavalugul transformarii digitale este ireversibil ca proces, iar bancile reusesc sa aduca din ce in ce mai multa clientela in mediul online. Intrebarile care se pun acum sunt legate de ce anume ar trebui sa faca bancile pentru ca toate aceste date pe care le au despre clienti sa fie analizate si folosite mult mai bine pentru a intelege nevoile acestora si a imbunatati si experienta consumatorului final. Asadar, pe ce tehnologii emergente ar trebui sa parieze bancile in acest moment pentru a obtine astfel de rezultate?

Partea de inteligenta artificiala este esentiala nu pentru banca viitorului ci pentru banca prezentului, avand in vedere contextul de open banking, care deja permite aceste lucruri,” spune Alexandru Bita, Chief Innovation Officer la Libra Internet Bank.


Directiva PSD2 permite sa te conectezi si la datele financiare existente in alte banci, cu acordul clientului, ceea ce ofera o imagine completa a activitatii financiare a acelui client.

Te poti uita la aceste date pentru a incepe sa furnizezi propriului client servicii personalizate. Abia in context de open banking poti sa spui cine este cu adevarat clientul meu. Pentru ca vezi si o alta activitate bancara pe care altfel nu ai fi vazut-o. Bineinteles, folosind propriile date ai fi putut sa faci niste predictii dar avand deja intreaga activitate, din punct de vedere statistic poti sa tragi niste concluzii mai valoroase,” spune Bita.

Datele in sine nu transmit informatie de business, ele trebuiesc interpretate. Iar ca sa interpretezi aceste date este nevoie sa folosesti inteligenta artificiala, mai degraba as spune patern recognition, sa poti sa identifici in acest ocean de date niste pattern-uri de comportament de care ai putea sa te folosesti pentru a face niste propuneri de business,” a mai precizat reprezentantul Libra Internet Bank.

Daca s-ar folosi si capabilitati de inteligenta artificiala ai putea sa livrezi aceste servicii exact la momentul cand este nevoie de ele, poate chiar anticipativ. Tehnologic nu este ceva foarte simplu dar in orice caz, ar permite astfel de servisari anticipative care ar putea sa fie lansate catre client chiar inainte sa se materializeze nevoia respectiva. Ce facem noi la Libra este sa urmarim constant, atat cat putem, aceste noi tehnologii, sa anticipam tendinte,” a mai precizat Bita.

Mai multe detalii in interviul de mai jos:

Strategia bancii este de a urmari aceste tendinte si de a identifica noi modele de business prin lansarea de parteneriate cu startup-urile fintech. Pana acum sunt patru contracte (cu Monese, Transferwise, Paysera si Revolut), insa banca nu se va opri aici.

Emil Bituleanu, directorul general al bancii, spune:

In momentul de fata suntem foarte bine pregatiti sa semnam astfel de parteneriate cu fintech-uri din Romania sau din UE si nu numai. Avem echipe intregi de specialisti, analisti de business, programatori, juristi, care pot satisface cele mai inovatoare idei care vin de oriunde si pe care le putem pune in practica intr-un timp extrem de scurt.

Noi, cei din Libra, tatonam si experimentam teritorii noi, fie ca ele se numesc programari agile, fie ca se numesc machine learning, inteligenta artificiala sau programari in tehnologii avansate. In orice domeniu suntem atenti si alocam resurse umane si banesti. Iar in momentul in care sesizam ca exista potential de business semnificativ, asa cum este parteneriatul cu Revolut, acceleram la maximum.

Bituleanu a mai precizat ca pe machine learning si inteligenta artificiala, banca a inceput un proiect la sfarsitul anului trecut iar acum vor fi evaluate rezultatele investitiei in acest proiect de cercetare.

Anul acesta ne apropiem sa-l incheiem si este vremea bugetului si va trebui sa prezint un raport in fata administratorilor. Rezultatele acestui proiect sunt foarte bune, surprinzator chiar si pentru mine. Trebuie sa incercam dar nu stim unde ajungem. Sunt si astfel de proiecte in care trebuie sa facem lucrul acesta. Nu este o rusine sa esuam. Totul este sa nu esuezi dupa 10 ani. Daca esuezi, esueaza repede macar. Dar lucrurile au mers bine.”

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Gabriela Nistor – director general adjunct BT

Tendinţele pe care le-am remarcat înainte de începerea pandemiei s-au accelerat pe perioada stării de urgenţă. Am văzut acest lucru ca o oportunitate, un tipping point pentru bancă. Post-pandemie nu avem cum sa ne întoarcem la comportamentul financiar pe care îl aveam până în februarie a.c. Relaţia românilor cu online-ul s-a schimbat. In plus, cardul fizic se va dematerializa. Vom asista la o scădere a cererii pentru cardurile fizice, respectiv la o creştere a preferinţei pentru componenta digitală a acestora.”

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale in 2020?