Lege: cumparatorul nu mai are obligatia de a returna si ambalajul la inapoierea produsului catre vanzator

5 noiembrie 2015

Incepand de vineri, 30 octombrie a.c., legea gestionarii ambalajelor s-a schimbat si odata cu ea s-a ridicat si o bariera in dezvoltarea comertului electronic. Astfel, conditionarea, sub orice forma, a drepturilor consumatorilor de pastrare a ambalajului se amendeaza cu pana la 25.000 de lei, scrie hotnews.ro.

In Monitorul Oficial nr. 0809 de vineri, 30 octombrie 2015, a fost publicata Legea nr. 249/2015 privind modalitatea de gestionare a ambalajelor si a deseurilor de ambalaje, i n vederea prevenirii sau reducerii impactului asupra mediului.

Potrit art.2, „Sunt supuse prevederilor prezentei legi toate ambalajele introduse pe piata, indiferent de materialul din care au fost realizate si de modul lor de utilizare in activitatile economice, comerciale, in gospodariile populatiei sau in orice alte activitati, precum si toate deseurile de ambalaje, indiferent de modul de generare.”

Potrivit art.13, „Gestionarea ambalajelor si a deseurilor de ambalaje trebuie sa fie astfel organizata incat sa nu introduca bariere in calea comertului.”

Potrivit art.26 (1) incalcarea dispozitiilor prezentei legi constituie contraventii, daca nu au fost savarsite in astfel de conditii incat sa constituie infractiuni, si se sanctioneaza dupa cum urmeaza:
f) cu amenda de la 15.000 lei la 25.000 lei in cazul nerespectarea prevederilor art. 16 alin. (8) care prevede urmatoarele: „Se interzice conditionarea, sub orice forma, a drepturilor legale ale consumatorilor referitoare la produsul cumparat de pastrare a ambalajului”.

Mai mult, potrivit art.16 (7) „Operatorii economici care comercializeaza catre consumatorii/utilizatorii finali produse in structuri de vanzare cu suprafata medie si mare… au obligatia sa asigure pentru acestia posibilitatea de a se debarasa de ambalajele produselor cumparate, fara a le solicita plata.”

Pentru mai multe detalii consultati Legea 249/2015 – privind modalitatea de gestionare a ambalajelor si a deseurilor de ambalaje

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Gabriela Nistor – director general adjunct BT

Tendinţele pe care le-am remarcat înainte de începerea pandemiei s-au accelerat pe perioada stării de urgenţă. Am văzut acest lucru ca o oportunitate, un tipping point pentru bancă. Post-pandemie nu avem cum sa ne întoarcem la comportamentul financiar pe care îl aveam până în februarie a.c. Relaţia românilor cu online-ul s-a schimbat. In plus, cardul fizic se va dematerializa. Vom asista la o scădere a cererii pentru cardurile fizice, respectiv la o creştere a preferinţei pentru componenta digitală a acestora.”

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale in 2020?