La 4 ani de la infiintare, mall-ul online al familiei, elefant.ro a reusit sa-si creasca cifra de afaceri neta de la 0,7 mil. RON in 2010 la 28,8 mil. RON in 2013, insa continua sa inregistreze pierderi.
Lansat initial ca librarie online, strategia a fost schimbata din mers pentru ca site-ul sa devina profitabil astfel incat elefant.ro a fost promovat ca mall-ul online al familiei. In acest sens, s-au adaugat treptat noi categorii, de la produse vestimentare si de incaltaminte, jucarii, parfumuri si cosmetice si pana la „bebe si copii”, ultima lansata chiar in aceasta saptamana.
Fiecare noua categorie a adus un plus de venituri pentru companie insa a contribuit si la cresterea cheltuielilor totale astfel incat pierderea s-a marit in fiecare an ajungand la 5,6 mil. RON in 2013 – echivalentul a aproximativ 20% din cifra de afaceri.
Sursa: Ministerul Finantelor Publice
In ciuda investitiilor efectuate in ultimii 4 ani, compania pare a fi un fel de Oltchim al industriei locale de comert electronic din perspectiva pierderilor si, mai ales, datoriilor acumulate. La finele anului 2013, nivelul datoriilor (27,4 mil. RON) era comparabil cu cifra de afaceri.
Sursa: Ministerul Finantelor Publice
Personalul angajat s-a marit si el de la 6 in 2010, la 76 in 2013. Oarecum paradoxal, desi pierderea acumulata s-a marit intr-un ritm accelerat, angajatii din 2013 au fost mai productivi decat cei din 2010. Astfel daca raportam veniturile obtinute de companie la numarul de angajati, rezulta ca in 2013 fiecare angajat a produs de peste 2,5 ori mai multe venituri decat in 2010.
In cei 4 ani de existenta, elefant.ro a livrat peste 650.000 de colete si peste 3 milioane de carti, jucarii si accesorii vestimentare.
Pentru saptamana aniversara 16-20 iunie 2014, elefant.ro pregateste pentru clientii sai reduceri de pana la 70% la peste 100.000 de produse din categoriile carte, produse pentru copii, parfumuri si accesorii fashion.
In prezent, elefant.ro comercializeaza produse din categoriile carte tiparita, eBook, eReader, produse vestimentare, incaltaminte, accesorii, jucarii si produse pentru copii, cosmetice si produse de ingrijire, parfumuri. Printre cele mai vandute produse se numara cartile, jucariile, accesoriile si parfumurile.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: